Ik ga 23 april op dressuurwedstrijd met mijn pony Binache. Ze is vorig jaar al een keer op het terrein geweest en ga nu weer. Ik wil niet te vroeg komen omdat ze dan meer tijd heeft om te stressen als ze wat langer stil moet staan, en de omgeving gaan bekijken om rustig te worden heeft een lekker averechgts effect bij haar. (ja, zo een hypertje is het) Maar opzadelen en inrijden duurt best lang... Ik dacht om zo'n uur op voorhand daar op locatie te zijn...
Wat denken jullie en om hoe vroeg kom jij voor je startuur en waarom?
Inderdaad moet je minimaal een uur voor je starttijd aanwezig zijn, dat zou ik dan ook doen.
Soetekind
Geplaatst: 11-04-11 13:02
ligt aan de tijd die je wilt inrijden. Ik zit er meestal zo'n 3 kwartier tot een uur vtv wel op. Er is niks vervelender dan stressen omdat je in tijdnood zit. Ik begin altijd eerst een poos met stappen en de omgeving verkennen. Daarna lekker los draven/galopperen, daarna bezig met de tempo controle en nog wat kleine onderdelen doornemen. maar ik denk dat dit voor iedereen anders is. Als je ook nog moet zoeken en betalen en je komt nog eens wat bekende tegen wil ik daar wel rustig de tijd voor hebben.
Ik zou niet te lang doen, maar idd minimaal een uur. Misschien even kijken of je te maken hebt met file/extra reistijd, dan misschien iets langer berekening.
officieel moet je minimaal een uur van te voren aanwezig zijn, zelf ben ik meestal 1 1/2 uur van te voren aanwezig incl opzadelen inrijden, proppen draaien (in de zomer, vraagt weer extra tijd) enz.