Af en toe die wielrenners/Joggers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Af en toe die wielrenners/Joggers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:03

Misselijkmakend :(

' Wat ruikt het hier raar? }:0 !'
' JA ! Naar paard :( !'

' Of ze gaan even aan de kant met dat dikke geval'

' OPGEPAAAAAASSSSSTTTT *TRINGTRINGTRING*' >;)

Enz.. Enz.. Niet normaal meer ! Als je ook maar opzoek bent naar het ruiterpad word je al vies aangekeken. Bah ! Van die kudde wielrenners die perse met enorme vaart vlak langs je paard racen zonder je even de kans te geven om dieper de berm in te gaan !

Wie ervaart dit nog meer?

( Gelukkig zijn niet alle wielrenners/joggers zo <3 )

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:09

vanmiddag met een buitenrit, rijd je een heel klein stukje over het fietspad, komt er een groep wielrenners aan, gaan ze keihard bellen >;)

ook al eens meegemaakt dat er een luid toeterende auto voorbij komt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:11

Leven en laten leven. Gewoon rekening met elkaar houden dan is er niets aan de hand. Daar hoort ook het accepteren bij dat sommige mensen paarden gewoon écht vinden stinken.

Wielrenners kunnen trouwens niet "even" de rem intrappen zeker niet als ze op snelheid zijn. Ik weet zelf dat het vervelend kan zijn maar begrijp ook wel dat het niet altijd anders kan. Uiteraard heb je er altijd mensen tussen die het express doen maar ja.. die mensen kom je ook te paard tegen..

Annettu_

Re: Af en toe die wielrenners/Joggers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:13

Het is niet zo erg moeilijk om meer afstand te nemen :').. of gewoon even te stoppen met trappen zodat je ietsjes mindert.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:15

Nederland word steeds asocialer

Feit.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:16

Jessicajoann schreef:

Feit.

Jup. Klopt helemaal. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:18

Veel last van, wellicht omdat ik vaak met onze herder (kruising) loop die veel negatieve associaties oproept?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:22

Hier zijn niet eens ruiterpaden, dus heb niet zoveel keus.

Alleen wees blij dat die wielrenners op tijd bellen. Op bokt lees ik wel af en toe dat er plotseling eens achter je paard langs schiets. Vind het zelf wel prettig om nog aan de kant te kunnen gaan en ruimte te creeëren. Zelf kijk ik regelmatig achterom op een fietspad of er fietsers aankomen en ga dan alvast aan de kant, want sommige mensen vinden paarden eng. Groet ook altijd de passerende mensen en steek mijn hand op voor automobilisten die vaart minderen/veel aan de kant gaan. :) Hoop daardoor dat mensen dat dan blijven doen en ook met andere ruiters rekening houden als ze merken dat het echt gewaardeerd wordt. :D

Krijg eigenlijk nooit dat soort opmerkingen te horen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:02

Dat herken ik wel, al moet ik zeggen dat het hier nog mee valt.
Wat ik nog erger vind is ouders die hun krijsende kinderen laten slingeren op de ruiterpaden. Dat heb ik pas vaak meegemaakt.
Ik heb ook al gehad dat ik aan het galopperen was op een ruiterpad, komt er een kind uit de bosjes gerend. :?

Of dat ik langs liep met mijn (bijrijd)paard, en er stond een gezin met kinderen. Rent het kind echt vol krijsend op mijn paard af, dus ik snel doorstappen voor er wat gebeurt. En die ouders staan er maar wat onnozel bij te glimlachen? Dat begrijp ik echt niet.

Nou heb ik het geluk dat ik echt het meest droge paard heb wat je je kan voorstellen, maar dan nog. :n

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:08

Wat ik heb geleerd bij theorie rijbewijs. Is dat je het paard nooit toeterde of bellend mag benaderen. Het beste is veel afstand houden of proberen de aandacht te trekken van de ruiter zodat hij/zij weet dat je langskomt.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:21

wielrenners heb ik nog geen ervaring mee.
wel met een motorrijder , die zo hard ging, (en zoveel kabaal maakte) dat ik hem niet langs heb zien gaan. enkel horen.
Ik liep met paardlief over het fietspad. (was 100 m eerder afgestapt,) naast een weg, waar je een km of 80 mag. (weet niet precies.) maar deze meneer reed écht wel iets harder. (mensen die mee waren schatte het op 120 km/p/u.)
Paard helemaal over de zeik. Levens gevaarlijk. (terwijl ik het paard normaal goed onder controle heb, en haar ook gewoon kan houden.)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:28

Grrrr ik ervaar precies hetzelfde, rekening met elkaar houden doen ze dus echt niet waarom moeten wij dat dan wel doen, we gaan altijd aan de kant en hun komen met z`n twintigen langs je heen gescheurd zonder maar iets rekening met je paard te houden....ik hou ook niet van wielrenners dus waarom mogen hun wel van die rare opmerkingen over je paard maken ik roep toch ook geen rare dingen naar hun?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:41

Wielrenners... in een woord verschrikkelijk als ik in de berm ga lopen fietsen ze gewoon 5cm langs me. Neem dus altijd me zweep mee als ik ga rijden en steek die dan extreem uit naar de wegkant, als ik dat niet doe fietsen ze dus zo krap langs dat mijn pony van schrik misschien wel opzij springt.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:49

Wielrenners in 't algemeen.. niet alleen met paarden, ook als je zelf op de fiets zit, of zelfs in de auto.. :x :x

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:51

Het blijft soms jammer dat je een paard niet op commando kunt laten mesten :D Ik heb bij mij op de dijk echt superveel last van scooters en nordic walkers. Paardje flipt helemaal van dat geluid van die stokken (vraag me niet waarom.. Raar paard). Dat mogen ze ook wel verbieden van mij :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:25

In het begin durfde ik het niet zo goed te doen maar nu maak ik lekker misbruik van het feit dat mijn paard groter, breder en dikker is dan een gemiddelde wielrenner. Ook auto's en tractor en vrachtwagen gaan echt remmen/aan de kant als ik gewoon op de weg blijf rijden.

Men neme paard, stuurt die naar middenstreep van erg smalle weg waar heel hard gereden wordt, en wacht tot voertuig wat je tegemoet komt (of van achteren komt) vaart heeft geminderd en zwaait lief! Ik heb wel een hondsbrutaal paard wat niet echt bang te krijgen is (zolang er een ander paard voor loopt! :D )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:41

Zolang je op de ruiterpaden blijft, zou je geen wielrenners tegen moeten komen? En als je de openbare weg op gaat, dan wéét je dat je ze tegen kunt komen dus dat is je eigen keuze. Ik heb helemaal geen nare ervaringen met wielrenners overigens, en ik kom ze echt heel vaak tegen. :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:48

Bleh wielrenners ! Die denken echt dat ze king of the road zijn :n
Niet alleen met het paard, maar met de hond, fiets auto.
Midden op de weg fietsen met z'n drieen naast elkaar, en niet even achter elkaar gaan als een auto aankomt. Bahbah
Of met z'n drieen naast elkaar een berg op fietsen waar je slecht zicht hebt vanuit beide kanten, en waar altijd mensen lopen, of fietsen. :n
En mij dan ook nog uitschelden omdat mijn hond zich kapot schrikt en zijn kont naar de weg draait. -:(-
Heb nog naar ze geroepen dat als ze zo'n een grote mond hadden dat ze wel eens terug mochten komen en het me zo mochten zeggen.
Irritante mensen _-:(
Moet er wel bijzeggen, de meeste die alleen fietsen weten wel hoe het moet

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:51

Bij ons in het bos heb je echt heel veel mountainbikers, in het weekend, nou die zijn af en toe ook zo vreselijk! Ze gaan dan over het ruiterpad want dat is moeilijker dan het mountainbiker pad...
En inderdaad die wielrenners denk je dat je ze gehad hebt, komt er nog een hele stoet. Blijf dan bij elkaar fietsen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:56

Ik heb idd ook liever wielrenners dan mountainbikers in het bos.
Mountainbikers kijken je soms zo boos aan, terwijl ze zelf op het ruiterpad fietsen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:00

Jessicajoann schreef:

Feit.

A-men! _/-\o_

Ik reed laatst in het bos, waar opeens een wielrenner uit het niets tevoorschijn kwam. Paard schrok ervan. Dus ik vroeg vriendelijk "Goh, zou u misschien de volgende keer een seintje kunnen geven?"
Waarop die aso antwoord "Moet je maar in de berm rijden met die koe van je!"

PARDON! Ik reed op een freaking RUITERpad. :') Ik heb hem dringend verzocht zijn mond te houden, omdat mijn koe op commando bijt. :D }:0 Waarop hij toch wel wat haast kreeg met zijn fietsje.... :D

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:28

Ja, hier ook weinig positieve ervaringen met wielrenners. :\

Motorrijders heb je ook in alle varianten.
Van heel sociaal (een motorrijder met een dikke en zeer lawaaiige Harley zette zelfs de motor af en liet hem uitrollen terwijl hij langs ons reed waardoor de motor dat harde knalgeluid niet meer maakte waar paarden zo van kunnen schrikken. Pas nadat hij ons ruim gepasseerd was zette hij de motor weer aan +:)+ ) tot super asociale rijders die nog eens extra gas bijgeven terwijl ze rakelings langs je heen scheuren... _-:(

De meeste automobilisten hebben ook werkelijk geen idee hoe ze een paard moeten passeren. Zelfs als je ze met handgebaren vraagt om wat snelheid te minderen doen ze net of ze dom zijn en kijken je ook nog eens kwaad aan tijdens het passeren! :n

Het is ieder voor zich op de weg en een beetje verdraagzaamheid is meestal ver te zoeken...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:30

FantasyB schreef:
Paardje flipt helemaal van dat geluid van die stokken (vraag me niet waarom.. Raar paard).

Hee ik dacht dat ik het enige idiote paard had dat die stokken vreselijk vond, maar er zijn er dus meer van :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:32

BaroucheSaar schreef:
Bij ons in het bos heb je echt heel veel mountainbikers, in het weekend, nou die zijn af en toe ook zo vreselijk! Ze gaan dan over het ruiterpad want dat is moeilijker dan het mountainbiker pad...
En inderdaad die wielrenners denk je dat je ze gehad hebt, komt er nog een hele stoet. Blijf dan bij elkaar fietsen!

Ja vreselijk die mountainbikers op het ruiterpad! En dan nog boos worden ook als jij met je paard op het ruiterpad rijd 8)7
Gelukkig stond de boswachter er afgelopen weekend, dus toch lekker kunnen rijden.

En op de fietspaden kijk ik wel altijd goed om me heen :j
Je hebt ook wel eens van die flauwe automobilisten die gaan toeteren om je paard te laten schrikken, maar laatst reed er een auto expres door een plas bij de berm zodat dat water opspatte naar mij en mijn paard, mijn paard schrok zich natuurlijk een hoedje. Ik zie er de lol niet van in om iemand zijn nek te zien breken omdat het paard op hol slaat.

Gelukkig heb je ook heel aardige weggebruikers die je voorrang geven bij oversteken en zonder al te veel lawaai passeren. Ik steek dan altijd even mijn hand op als bedankje :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:48

Vind het zo apart, een mountainbiker of wielrenner die alleen rijdt kijkt wel uit, remt op tijd en laat weten dat hij/zij wil passeren maar zodra ze met een groep (lees meer dan 1) zijn gaan de oogkleppen op, wordt er ook niet meer geremd bij passeren ed. Het lijkt wel alsof ze je niet meer zien. Heb gisteren een stuk door het bos gereden, breed ruiterpad met fietspad ernaast. Gelukkig heb ik zelf oren en ogen in mijn rug onderhand, dat scheelt al de helft. Als zij niet uit kijken moet ik het immers zelf maar doen. Hardlopers heb ik nooi last van, die voelen zich denk ik toch een stukje kwetsbaarder.