omdraaien en laten vallen in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steffie

omdraaien en laten vallen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:50

ik zit met een probleem.ik heb een 4jarig paard.nu wil ik op wedstrijd en naar het strand met hem.maar hij breekt echt heel de trailer af.vandaag s achterop gestaan toen we een stukje op het erf reden om te kijken wat hij nou doet.hij laat zich gewoo tegen het tussen schot aan vallen.hij heeft totaal geen balans.we hebbe het tussenschot schuin gezet maar dan wilt hij zich om draaien en hij wil zich dan ook laten vallen.ook als we hem aan 2kanten vast zetten.dus dat s ook geen oplossing.iemand een idee.verder als we stilstaan s hij gewoon rustig.loopt er ook gewoon op.nog wel.net een ander paard werkt ook niet

Xyris

Re: omdraaien en laten vallen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:01

Is het niet een idee om hem even een uurtje (onder toezicht) met een bak voer en hooi daar neer te zetten en dit proces elke keer te verlengen en uiteindelijk voorzichtig te gaan rijden als meneer lekker in zijn eigen wereldje zit te eten?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:05

ja als erin staat s er niks aan de hand.dan staat hij gewoon rustig.probleem s echt zijn balans met rijden en dan er ook uit willen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:17

Dus in feite, omdat hij zijn balans verliest in de trailer als deze beweegt, wordt hij bang en probeert zich om te draaien, om om te draaien laat hij zichzelf vallen omdat het dan 'makkelijker' gaat.

Heb je al geprobeerd met een anderhalf paards trailer? Die zijn wat krapper en je kan je paard een stuk beter vast zetten zodat het paard wat meer balans kan vinden tegen de schotten aan. Hebben we met mijn 2-jarige VZ paard toendertijd ook gedaan, was allemaal natuurlijk wel doodeng, tis heel onnatuurlijk voor een paard, zeker om zo ingebouwd te staan, maar hij zal zich in ieder geval niet kunnen omdraaien en hij kan misschien wel op zijn knieen gaan maar hij zal zich niet zijwaarts kunnen laten vallen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:20

is het in een vrachtwagen ook een probleem?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:26

nee als we hem strakker vastzetten dan verliest hij zo zijn balans dat hij zich gewoon tegen het schot aan laat vallen.als hij losser staat dan draait hij zich echt om.met schot er tussen gaat het ook niet en schot schuin ook niet dus denk dat 1.5paardr dan ook niet uit maakt.heb geen mogelijk heid voor een vrachtwagen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:33

In feite zou hij zelf zijn balans moeten leren houden, het klinkt meer als een paniekreactie, 'oh, ik heb mijn evenwicht niet helemaal onder controle, ik laat me wel vallen' Ik weet niet zo heel goed hoe dit opgelost zou moeten worden, maar hem eruit halen zodra dit gebeurd lijkt me ook niet helemaal de oplossing, straks leert hij nog van 'oh, nou, als ik me laat vallen mag ik er uit' dat kan ook niet de bedoeling zijn...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:35

Klinkt misschien belachelijk hoor, maar kan een paard ook gewoon wagenziek zijn? En dat hij als hij in een kleinere trailer gewoon kan 'hangení om niet om te vallen?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:38

ja maar de helft van 2paardr s opzich al vrij smal.wagen ziek geloof ik niet's echt balans kwestie

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 07:58

iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:05

PB Cissy even, of kijk op haar website

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 16:07

thanx heb gemailt