Collega juryleden, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alanta

Collega juryleden, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:47

Gister moest ik in het noorden des lands een ponywedstrijd jureren die om 9 uur zou beginnen. Ik had geen bericht gehad, dus de donderdag ervoor maar eens geinformeerd hoe en wat. Oh de brieven zijn wel verstuurd, dan is de brief voor u niet aangekomen werd gezegd. Nou dat kan natuurlijk maar of we dan wel kwamen! Ja tuurlijk het was toch afgesproken! Nou we (mijn man gaat altijd mee te schrijven) waren er om half 9 en liepen naar het secretariaat, een hokje waar 4 dames bezig waren. Ik stelde me voor en zei dat ik kwam jureren, de enige reaktie was: "oh" en vervolgens niets. Ook gebeurde er niets! Wij keken elkaar aan en liepen maar weer naar buiten. Na 10 minuten kwam er een parkeerwachter (!) vragen of we ook koffie wilden, nou dat was lekker! Vervolgens gebeurde er weer niets en we zijn maar ergens in een tent gaan zitten. Toen het inmiddels 9 uur zijn we maar weer eens naar het hokje gelopen (ik zag dat andere juryleden al naar de ringen gingen) en halverwege kwam me iemand tegemoet met de map met coupons. 31 stuks en zonder pauze!!! Eigenlijk was ik er op dat moment al helemaal klaar mee maar we begonnen vol goede moed met jureren. Ging allemaal goed en toen alle combinaties gereden hadden, ging ik me afmelden bij dat hokje (secretariaat), de enige vraag was: hoeveel krijgt u? ik kreeg de vergoeding en dat was het!! Oftewel we konden wel gaan, niet even vragen of we misschien nog iets wilden drinken of zo, neehoor helemaal niets.
Nou ik jureer nu bijna 7 jaar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Hebben jullie dit wel eens beleefd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:51

Nou zo erg heb ik het nooit meegemaakt maar het wisselt wel erg per vereniging hoor.
Soms word je echt in de watten gelegd maar je wordt soms ook echt weleens op het onbeschofte af behandeld.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:52

Nou, ik wou het niet zeggen maar vond het wel degelijk onbeschoft, ik kom daar dus niet weer! Ik had nog geen zwarte lijst, maar nu wel, haha

texelse

Re: Collega juryleden, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:56

andersom kan ook....... een hele onbeschofte jury, terwijl je als secretariaat je best doet om het iedereen naar de zin te maken.
Nou ben ik zelf ook jury, en doe ook secretariaat, en maak dus 2 kanten mee. En het is soms bizar wat je meemaakt. Als jury, maar ook als secretariaat.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:58

Ja je hebt gelijk, daar kan ik ook over meepraten. Heb ongeveer 9 jaar wedstrijdsecretariaat gedaan! Je hebt ze erbij!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:58

Naja zeg ik ben dan geen jury maar je kreeg en geen drinken en geen eten en kon niet naar de wc en neit eens een bedankje blabla...??

Ik heb ooit een mega rubriek moeten schrijven tot 21 uur savonds maar ik moest er al ruim voor etenstijd zijn, jury en ik hebben geen eten gehad, ook zooo belachelijk toen!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:00

Jawel we kregen tussendoor wel koffie en een broodje, maar de ontvangst en het afscheid verdienen hier geen schoonheidsprijs! En op mijn vraag: zit er geen pauze tussen, werd geantwoord, tja we proberen het wel, nou mooi niet dus!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:00

Laat ik de auto gebruiken voor het jureren, zit het dashboard onder de mosterd......, of is er lekker gerookt in de auto, terwijl ik zelf alles wat rookt met een grote boog omzeil ivm astma.

Maar over het algemeen ben ik dik tevreden hoor. Zelf tref ik het eigenlijk ook altijd als ik op wedstrijd ga. De verzorging is meestal prima, en de juryleden die er een potje van maken, dat zijn er ook maar heel weinig, maar ja, net zoals je zegt, soms.................. -:(-

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:02

Nou dat schreef ik, jureer nu bijna 7 jaar maar dit nog nooit beleefd!! Das trouwens ook knap vervelend dat je je auto zo terugkrijgt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:14

Nee het ontvangst en het afscheid verdienden idd niet de schoonheidsprijs.. Pauze had je niet mee accoord hoeven gaan, je had zelfs recht op 2 x 15 min.. Ik zou zelf wel een pauze hebben ingelast als ik echt ff naar het toilet moest hoor.. Dan wachten ze maar ff :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:18

Net wat Relaxed zegt, ze hadden de boom in gekund, ik had er mooi zelf een pauze in gezet. Ten eerste zijn ze het zelf al verplicht in te plannen, en bij 31 combinaties had ik ook nog wel genoegen willen nemen met 1 keer 20 minuten of zo. Ik zuo toch echt even heel duidelijk gemaakt hebben dat ze zo niet met juryleden om horen te gaan en dat het ook de laatste keer was dat ik daar zou jureren...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:19

Ik snap het secretariaat ook niet hoor. Het is zo'n kleine moeite om vooraf even te overleggen over het aantal combinaties en welke klasse etc. Dan is iedereen op de hoogte en kun je dingen gewoon van te voren regelen.
Het is idd zo dat er wedstrijden zijn waar ze juryleden zien als "noodzakelijk kwaad" geloof ik. En op andere wedstrijden heb ik wel eens het gevoel of wij juryleden allemaal een soort "maxima" zijn. :D Maar goed, als de combinaties die je in de baan krijgt dan maar wel de moeite waard zijn, en in ieder geval gewoon hun best doen, want als je het dan nog treft en je hebt een kind met een voorlezende moeder die onderweg ruzie krijgen, dan heb je helemaal zo'n leuke hobby...... :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:20

Hoe werden de andere juryleden daar behandeld dan????
Ik vind het nogal respectloos en hou altijd in gedachte, zonder jury geen wedstrijd, zonder secretariaat geen wedstrijd dus kan/hoef je ook niet te jureren. Alhoewel imo de jury's wel eens iets meer respect zouden mogen krijgen, zo heb ik dus al een aantal keren in een behoorlijk smerige stoffige ruimte vol met ongedierte gejureerd, ik werd er gewoon ziek van, heb stofallergie dus dan weet je het wel ;)
Zorg gewoon als secretariaat dat je de jury tijdig informeerd, een schone jureerruimte aanbied, de administratie (coupons, startlijst) keurig op orde aan de jury meegeeft, informeer bij het tijdig ophalen van coupons of ze nog ergens van voorzien willen worden, las een pauze in bij een groter aantal starts.

Wij jury's dienen respect te tonen naar de mensen van het secretariaat, die hebben er heel wat kostbare vrijwillige uren ingestoken om de wedstrijd te organiseren! Ik kan me niet voorstellen (ik heb het althans nog zelden meegemaakt) dat er tegenwoordig nog jury's zijn die verwachten dat ze in de watten gelegd worden

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:43

In de watten gelegd worden is het andere uiterste!
We zagen later dat de andere juryleden gewoon in het hokje stonden te wachten!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:49

@Atlanta, die opmerking over het in de watten leggen was niet aan jou gericht maar meer in het algemeen!

Waarop stonden deze mensen te wachten dan? Op hun papieren???? Of werden ze direct door het scretariaat naar het hokje gestuurd zonder een kopje koffie :+

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:54

Oke, in het algemeen bedoel je! Zouden er echt juryleden zijn die dit verwachten?
Nou in ieder geval stonden die anderen dus gewoon te wachten in dat hokje wat ook secretariaat was, ik begrijp er helemaal nix van. Als organisatie zorg je toch voor een zitje waar je op een normale manier je juryleden even kan verwelkomen. Ze stonden wel aan de koffie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:35

Meestal wordt je wel netjes ontvangen. Soms moet je zelf gaan vragen of je misschien een kopje thee kunt krijgen.
Maar inderdaad, je zult je niet bijzonder welkom gevoeld hebben daar...

Als ik er zoveel had gekregen had ik zelf even een pauze ingelast. Vooral bij die grote buitenconcoursen zijn de wc's vaak heel ver weg. Jammer dan, maar als je moet dan moet je. Nog nooit een ruiter meegemaakt die daar problemen mee had. Pauzes worden hier nooit ingelast door de organisaties.

Jemig, dat is wel heel aso als je je auto uitleent dat er dan in gerookt wordt. Was een paar weken geleden ook op wedstrijd daar zat ook een jurylid tijdens het jureren in de auto te roken. Vind ik ook niet zo netjes.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:36

Eignelijk moet je dus als organisatie briefjes in de auto leggen hoe de auto netjes te gebruiken/achter te laten :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:39

Zonnetje81 schreef:
Eignelijk moet je dus als organisatie briefjes in de auto leggen hoe de auto netjes te gebruiken/achter te laten :')

Aan de andere kant mag je dan ook verwachten dat je in een nette auto komt te zitten. Heb wel eens in een auto gezeten die vol lag met de restanten van de McDrive, en ook naar rook stonk. Nee dankje, dat is de reden waarom ik eigenlijk alleen in mijn eigen auto wil zitten...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:39

Ja klopt je krijgt ook smerige autos, ook auto's vol met as en peuken blehhhhhh. Maar je eigen auto ruikt vaak toch het beste omdat je dat gewend bent en zit dan ook het fijnste.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:29

Schijnbaar zijn dingen die wij heel normaal vinden (je beleefd gedragen als jurylid maar ook als organisatie, jureerplekken netjes achterlaten, enz) toch niet zo heel normaal voor iedereen :)
Je moet maar gewoon denken dat het meestal toch wel prima geregeld is. Het zijn toch vooral uitzonderingen als het niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:52

Ik heb nog maar 1 x in een andere auto gezeten, dat waren nieuwen en was een deel van de sponsoring.. Verder zit hier altijd iedereen gewoon in de eigen auto hoor :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:53

Ik heb het nog nooit zo extreem meegemaakt, maar soms heb je wel verenigingen er tussen zitten die je niet echt heel netjes behandelen. Een kopje koffie bij ontvangst is wel het minste dat je mag verwachten.
De verenigingen die er altijd nog een kadootje bij doen vind ik wel altijd heel leuk. Het is maar een aardigheidje maar het kweekt wel goodwill.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:15

Ja vind ik ook, een bakkie koffie bij ontvangst, of in ieder geval een normale ontvangst is toch al een halve werk. Neehoor we stonden daar maar en al die vrouwen gingen gewoon door met wat ze aan het doen waren. Vond het (bijna) onbeschoft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:52

Hihi, ik hoef juist nooit iets te drinken bij ontvangst en dan kijken ze soms zuur :+ Moet ik weer naar de wc enzo ;)