's nachts deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

's nachts deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:46

Mijn vp word binnenkort geschoren, maar ik vroeg me af of het niet te koud is om haar zonder deken op stal te zetten 's nachts? Het is nog redelijk fris en het is nog redelijk vroeg, het kan nog kouder worden.

Wat vinden jullie?
En hebben jullie je (geschoren) paarden nog met deken op staan 's nachts?

mika11

Re: 's nachts deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:49

Waarom ga je een paard nu eigenlijk nog scheren in deze tijd van het jaar?
Mijn paard heeft al 2 weken helemaal geen deken meer op, en de wintervacht is er nu bijna af.
Te koud is het niet meer 's nachts, maar mijn paard staat 's nachts op stal.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:59

Ze laat nog geen enkele haar los en heeft het erg warm. 't is een shet en heeft een ontzettende dikke vacht, die ze dus maar niet kwijtraakt. Waarom het nu pas is, weet ik niet. Ik denk dat ze het nog even aan wilde kijken ofzo.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:06

Op zich is scheren natuurlijk geen probleem. Maar bedenk wel, dat als ze dan straks geschoren is, dat ze geen enkele bescherming meer heeft tegen het weer. Dus als het weer weer iets frisser word, of het waait of regent hard dan zal je de kleine meid toch een dekentje op moeten doen. Anders word ze ziek.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:17

Als je haar scheert moet ze nu 's nachts zeker nog wel een deken op, het is 5 graden 's nachts. Hier staan de geschoren paarden overdag ook nog met deken.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:21

Mijn ruin staat overdag znder deken , s'nachts op de wei met een fleecegevoerde regendeken. Hij is bijn uit zijn vacht.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:13

Mijn pony is in november geschoren, en heeft inmiddels weer een normale vacht. Ze staat sinds 2 dagen zonder deken! Ook s'nachts.
Als je nu scheert vind ik het s'nachts te koud zonder deken, maar soms overdag ook! Dinsdag wordt de temperatuur weer veel minder.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:49

Bij ons staan de paarden sinds een par nachten weer buiten, ze waren gelijk verkouden. Daarom nu een fleecegvoerde deken, toch net iets warmer.Ale het echt weer kouder wordt, deo ik s'nachts de 100 grams erop.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:54

Mijn paard heeft sinds 2 weken geen deken meer op, hij is dan ook niet geschoren, overdag is het te warm voor een deken dus geleidelijk aan de deken afgebouwd en toen het niet meer vroor snachts is het ook afgedaan, maar hij staat wel savonds/snachts lekker op stal.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:58

Hier staan de meeste overdag in de blote kont en 's avonds met een 0 grams regendeken:D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:42

Ja, was bij mij ook.Maar ze staan in het open veld zonder stal of beschutting, dus dan vind ik een regedenken alleen net wat te koud.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:10

Die van mij begint nu weer in 'normale' vacht te komen. Overdag staat hij zonder deken (of met regendeken, als het wat guur weer is) buiten, 's nachts krijgt hij op stal nog zijn fleecedeken op. Gewoon een zweetdekentje omdat het inderdaad nog maar 5 graden is 's nachts.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:41

Je moet even kijken hoe de vacht er uit ziet. Als ze al mooi in het zomerhaar zitten kun je in de nacht een dek op doen