Puur als voorbereiding op commando's ed. Nou wil ik hem nog wel eens van hand laten veranderen en doe dat netjes volgens t boekje en zoals ik t bij alle andere paarden heb gedaan: 'blokken' door mn arm, in dit geval dus met zweep, ruim voor hem uit te steken. Omdat hij steeds alleen versnelde ben ik zijn pad écht gaan blokkeren met de zweep.. En tot mijn verbazing ging ie niet netjes de andere kant op, maar versnelde, stak zn oren naar voren en sprong vol enthousiasme over de zweep heen
T is niet dat ie nooit wendt als ik t op die manier vraag, maar meestal springt ie dr dus heel vrolijk overheen.. Ik weet wat ik doe en hij snapt wat ik vraag, das t punt niet
Maar heb dit nooit eerder meegemaakt eigenlijk.. Hij is verder lief, absoluut niet dominant, ik overvraag m niet oid. Vind t gewoon heel apart gedrag, vooral omdat hij het zo vol enthousiasme doet, en ik vroeg me af of iemand dr meer van begrijpt dan ik
Maar de methode komt gewoon uit t boek en ik heb nog nooit bij een ander paard ook maar enige vorm van protest gezien.. Daarom vind ik t zo apart.. Maar ik zal t iig proberen om t beleefd te vragen, zou me niks verbazen als dat t hele euvel was