Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lovuhh schreef:op de manege waar mijn zusje op het moment leert rijden en waar ik dus ook heb geleerd om te rijden is een kinband alleen al goed dus blijkbaar houden niet alle maneges zich eraan
Maar het is wel verstandig om er een te dragen ja want een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent liever 55 euro kwijt dan een been toch?

myk_en_shant schreef:na mijn weet keert een verzekering niet uit als je geen goedgekeurde cap of helemaal geen cap draagt. dus de keuze is aan jou. het lijkt mij dat je liever wat langer op deze wereldbol wilt rondlopen.
sumiry schreef:Uiteraard rijdt ik zowieso niet zonder Cap, maar heb 2 goede caps liggen maar dan met kinband en niet met de driepuntssluiting, dus vandaar mijn vraag ! Zonde als ik een nieuwe Cap moet gaan kopen als de andere twee gewoon voldoen, toch!
In ieder geval dank voor jullie reactie's...
sumiry schreef:Uiteraard rijdt ik zowieso niet zonder Cap, maar heb 2 goede caps liggen maar dan met kinband en niet met de driepuntssluiting, dus vandaar mijn vraag ! Zonde als ik een nieuwe Cap moet gaan kopen als de andere twee gewoon voldoen, toch!
In ieder geval dank voor jullie reactie's...
Citaat:Citaat:Lovuhh schreef:
op de manege waar mijn zusje op het moment leert rijden en waar ik dus ook heb geleerd om te rijden is een kinband alleen al goed dus blijkbaar houden niet alle maneges zich eraan
Maar het is wel verstandig om er een te dragen ja want een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent liever 55 euro kwijt dan een been toch?
Dan is de manege niet in het bezit van het Veiligheids certificaat
Ook een manege mag zelf bepalen of ze de ruiters / amazones een cap op laten zetten.
Alleen FNRS manege's en manege's die het veiligheids certificaat hebben zijn het verplicht.