Morgen ga ik weer rijden maar mijn Jodhpurs zijn te klein geworden . Ik ben al naar 2 ruiterwinkels geweest maar nergens hebben ze schoenen die ik pas . Maar ik heb dus alleen nog berg/wandel schoenen . Kan je rijden in normale bergschoenen ?
ik zou het wel durven doen, maar ik heb wel een westernzadel op mijn paard liggen. Ik rijd ook zeer regelmatig met hoge werkschoenen met stalen neus..
Sientje
Geplaatst: 07-04-11 20:33
Hangt vooral af van de breedte van de schoenen en de breedte van de stijgbeugels. Als nr. 1 te breed is en nr 2 te smal, kun je dr met je voet in blijven hangen. Maar op zich heb ik jarenlang met bergschoenen (waar vaak ook een soort van 'hakje' in zit) gereden, naar volle tevredenheid.
fjordjes
Geplaatst: 07-04-11 20:34
Die lijken denk ik een beetje op de stalschoenen. Ik zou er niet mee gaan rijden want ze zijn nogal breed en dan heb je een grote kans dat je blijft hangen. Ik vind mijn stalschoenen al erg breed.
Marthaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-11 20:34
Hmmm...nee ik rijd gewoon in een engels zadel & normale beugels .
Tigra_
Geplaatst: 07-04-11 20:37
Ik heb zelf ook altijd berg/wandel schoenen gehad. Ook voor het rijden, gaat heel goed hoor. Had nu speciale rijschoenen maar ga morgen weer wandel/berg schoenen halen die zijn een stuk steviger.
Ik rij al jaren met hoge wandelschoenen, maar wel in combi met EZ-rides met korf. Rij je met grof profielschoenen en gewone engelse beugels zorg dan dat je er van die rubber blokjes in doet, anders kan je profiel vast komen te zitten in die sleuf.
Ik heb sinds een paar jaar deze schoenen: http://www.wolkyshop.com/pws-detail-181 ... r.nld.html (in het bruin) Ze zitten heerlijk, kan er uren mee rijden en wandelen, zijn waterdicht en ook als er een paard op je tenen gaat staan overleef je het zonder dat ze blauw worden. Het zijn heerlijke schoenen, wel aan de prijs. Helaas zijn ze nu echt wel een beetje aan het slijten bij mij, maar ze hebben dan ook heel wat doorstaan!
Met gewoon volwassen maa beugels kan het prima, heb het altijd al gedaan en het gaat prima! Vind het zelfs beter rijden dan ''echte'' rijlaarzen vanwege de steun.
Tigra_
Geplaatst: 07-04-11 22:36
Marthaaa schreef:
En jij rijdt gewoon in een normaal engels zadel ? Met gewone beugels ?
Ja en ik heb daar nog nooit geen probleem mee gehad. Ze zijn volgens mij weinig breder als stal/rijschoenen.
Wij rijden al jaren met onze bergschoenen en kisten aan. Liever met speciale beugels zoals EZ rides dan met gewone beugels, maar nooit problemen gehad.
Ik rij zelf ook regelmatig in mijn berg/wandelschoenen. Ook makkelijk als je de hele dag op stal loopt, is beter denk ik dan jodpurs Maar ze moeten inderdaad niet te breed zijn, zowel op een engels zadel als western heb ik ermee gereden (en zonder zadel maar dat telt zeker niet )
Ik heb in de winter altijd met berg/wandelschoenen gereden omdat die zo lekker warm zijn. Ook op een engels zadel met gewone beugels.
Zolang het past met je beugels en je er dus niet klem door komt te zitten is dat geen probleem. Wel is het handig om sowieso een paar chaps aan te doen ivm de lepel van de schoen die vaak wat meer uitsteekt dan bij jophurs.