wat voor verzekering afsluiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeltsje24

wat voor verzekering afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:38

Hallo allemaal
wij willen binnenkort verschillende paarden in ons land opnemen dit zijn niet onze eigen paarden maar wij bieden weidegang aan.

Maar wat voor verzekeringen moet je afsluiten zodat je niet aansprakelijk gestelt kan worden.

bijv als : het paard weg is gelopen, losbreekt.of bij het verplaatsen uitbreekt kortom omjezelf in te dekken zeg maar...

hoe hebben jullie dat gedaan een contract opgestelt of bepaalde verzekering genomen ???

cissy

Re: wat voor verzekering afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:39

AVB Aansprakelijkheid voor bedrijven schat ik zo in.... en van alle eigenaren eisen dat ze zelf ook WA verzekerd zijn.

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 22:22

oke zijn er nog meer tips?? van mensen

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:38

ik zou een goed contract opzetten waarin staat dat jij in dat soort gevallen niet aansprakelijk bent

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:59

Hoeveel paarden wil je op de wei zetten en wil je dat bedrijfsmatig doen?

Volgens mij mag je als particulier 7 paarden houden...maar of je dan een verzekering nodig hebt weet ik niet.

Ik dacht altijd dat in beginsel altijd de eigenaar van een paard aansprakelijk is...maar correct me if I'm wrong... :) .

Jouw vraag vind ik persoonlijk ook zeer interessant..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:02

sita12 schreef:
ik zou een goed contract opzetten waarin staat dat jij in dat soort gevallen niet aansprakelijk bent

Sommige wettelijke aansprakelijkheden kun je niet afdoen met een contract.

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:55

wij willen ze bedrijfsmatig op het land zetten in verschillende kampen er is heel veel grond beschikbaar

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:07

Ik zou contact opnemen met een paar verzekeraars voor advies en offertes. En wie weet zijn er inderdaad bokkers die iets soortgelijks aanbieden en je goede tips kunnen geven over verzekeringen, contracten e.d.

Inderdaad zul je in sommige situaties, die niet uit te sluiten zijn middels een contract, aansprakelijk zijn.