probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andereas19

probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 21:22

hallo allemaal

ik heb even een vraagje aan jullie ??
wij doen waarschijnlijk zondag de pony's naar de andere wei.
maar mijn pony wil nooit komen !!!
we hebben ook nog 2 andere pony's en die willen wel komen maar als ik die elke keer uit de wei moet halen dan ben ik wel een middag verder
en we hebben alles al geprobeert maar niks helpt meer :S dus ik vraag aan jullie is of jullie is weten dat ik hem goed kan pakken want thuis is er niks aan de hand

hoop gauw iets te horen

dankjewel

marloes

xMarieke

Re: probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:54

HA -> OPG

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:01

heb je al geprobeerd hen telkens als je ze hebt te een beloning te geven? na een tijdje weten ze dat ze iets lekkers krijgen en komen ze vanzelf ( enkel een theorie mijn merrie is door het dolle heen als ze mij met een halstertouw en een koekje of worteltje ziet aankomen)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:51

Je moet het paard naar jou laten komen.

Dus loop er rustig op af (niet recht op het paard af lopen) en als hij je aankijkt zet je een stap terug en blijf je uitnodigend staan.
Ben je zijn aandacht weer kwijt kom je weer wat dichterbij. Als hij weg wilt lopen blokkeren met je lichaam. Staat hij dan weer stil, weer een stap achteruit en uitnodigen.

Loopt hij weg en lukte het niet om te blokkeren? Loop er dan in een rustig tempo achteraan (ook al galoppeert jouw paard) en begin overnieuw.

Edit: Als hij naar je toekomt niet meteen het halster omdoen. Eerst even niks doen een keer een kriebeltje geven, hoefje optillen oid en dán het halster omdoen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:33

Eten meenemen, wachten tot je paard naar je toekomt. Dan proberen je paard vast te pakken. Loopt ie weg, moet jij ook weglopen (mét het eten). Heeft ie ggauw genoeg door dat als hij wegloopt, het eten ook niet dichterbij komt