transport beschermers zakker af.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

transport beschermers zakker af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:48

Hallo,
Als ik met mijn pony naar wedstrijden ga, doe ik altijd transportbeschermers aan. Alleen elke keer dat ik hem er weer uithaal zijn de beschermers weer naar beneden gezakt, hebben jullie dit ook of ligt dit aan mijn transport beschermers?
Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:06

lovepalomina schreef:
Hallo,
Als ik met mijn pony naar wedstrijden ga, doe ik altijd transportbeschermers aan. Alleen elke keer dat ik hem er weer uithaal zijn de beschermers weer naar beneden gezakt, hebben jullie dit ook of ligt dit aan mijn transport beschermers?
Groetjes

Nee, transportbeschermers passen zelden.
Het is ook precies de reden waarom ik niks om de pootjes wil hebben; het heeft geen toegevoegde waarde.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:08

lovepalomina schreef:
? ik zie je tekst in het grieks ?

Das spam!
ikke schreef:
Het is ook precies de reden waarom ik niks om de pootjes wil hebben; het heeft geen toegevoegde waarde.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn paard is erg onrustig op de trailer, en ik heb al een aantal keer gehad dat zij uit de trailer kwam met kapotte beschermers. Had ze die niet omgehad, dan waren haar benen kapot geweest...

TS, probeer eens een maat kleiner, misschien scheelt dat al?

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:09

Je kan de onderste sluiting wat strakker proberen vast te maken...

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:11

Moet je deze nemen zitten super en zakken beslist niet af!
Afbeelding
Te krijgen bij bv Agradi en EJ

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:13

pizza64 schreef:
Afbeelding

Die heb ik gezien inderdaad, iemand had ze op cursus om. Zijn die echt heel fijn?

JeaDH

Re: transport beschermers zakker af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:17

Ja echt, het werkt hetzelfde als onderlappen en bandages alleen veel makkelijker!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:18

Doe ze maar om in mei!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:19

PS de onderlappen zitten er met klittenband in en zijn er dus makkelijk uit te halen om ze te wassen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:20

Doen we zeker!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:41

kleinvosje schreef:
ikke schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn paard is erg onrustig op de trailer, en ik heb al een aantal keer gehad dat zij uit de trailer kwam met kapotte beschermers. Had ze die niet omgehad, dan waren haar benen kapot geweest...

TS, probeer eens een maat kleiner, misschien scheelt dat al?

En waarom denk je dat je paard onrustig is onderweg en je beschermers kapot of afgezakt zijn?! Omdat ze niet goed passen waarschijnlijk en daardoor wordt je paard onrustig en dan trappen ze ze kapot of zakken ze nog verder af.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:45

cissy schreef:
En waarom denk je dat je paard onrustig is onderweg en je beschermers kapot of afgezakt zijn?! Omdat ze niet goed passen waarschijnlijk en daardoor wordt je paard onrustig en dan trappen ze ze kapot of zakken ze nog verder af.

Het mag wel iets minder agressief hoor...

Maar ik kan met een gerust hart ontkennend antwoorden op je woorden, ze doet het namelijk ook als ze geen transportbeschermers om heeft, of als ze peesbeschermers omheeft. Ik heb zeer goed passende transportbeschermers, maar gewoon een heel onrustig paard...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:47

Agressief?? zo was het niet bedoeld anders....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:47

Zo kwam het wel over...

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:51

Ik heb ook die van Agradi wat hierboven staan.
Super dingen, en als je ooit eventueel een paard hebt dat stalbandages om moet, kan je deze hievoor ook gebruiken.
Maar ook mijn paardje kan soms erg onrustig worden, en ik ben toch altijd meer op mijn gemak als ik weet dat ze beschermers om haar benen heeft.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:02

Ik ben destijds gewoon ovegestapt naar ouderwetse bandages met onderlappen. meer werk maar blijven altijd goed zitten. Ze gaan niet los omdat ik los klitteband nog eens overheen doe.
Mijn ervaring met alle transportbeschermers was kl*te.

Wat ook goed werk zijn de 3-in-1 beschermers eventueel met springschoen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:06

Ik heb voor mijn paard destijds deze gebruikt. Heel handig voor moeilijk te transporteren paarden.
Ohja, ze zijn tevens te koop want dat paard rij ik niet meer. Dat paard trapte die 'gewone' transportbeschermers in 5 min ook kapot.
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:10

Als je wat om wilt doen in de trailer of vrachtwagen kan je het beste een peesbeschermer en springschoentje omdoen. Over het algemeen zijn de paarden hier in de training al aan gewend en zullen ze er dus ook niet vreemd op reageren.
Die kavaletten die hierboven staan zijn ook geweldig, maar niet elk paard accepteert ze

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:14

kleinvosje schreef:
pizza64 schreef:
Afbeelding

Die heb ik gezien inderdaad, iemand had ze op cursus om. Zijn die echt heel fijn?

Jaaaa zijn super. Ik heb ene hekel aan die grote ondingen puur omdat ze nooit passen plus dat mijn vorige paard ermee keihard van de trailer afklapte omdat hijmet zijn andere voet op een stuk beschermer stond. Je snapt erna was laden een drama.

Heb daarom een tijd zonder gedaan totdat ik deze tegen kwam. Snel om en snel af en passen prima.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:17

ik gebruik gewoon mijn BR Pro max beschermers met springschoenen op de trailer :D

Voordeel is ook paard eraf, zadel en hoofdstel aan en je kunt zo wegrijden ;)

Werkt prima :j als er echt iets gebeurd helpen een paar gewone transportbeschermers ook niet. (misschien die van sporter nog wel, die zijn beter)

Nu moet ik wel zeggen dat mijn paard erg makkelijk is op de trailer, onderweg hoor je hem ook niet.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:34

Liselot schreef:
Als je wat om wilt doen in de trailer of vrachtwagen kan je het beste een peesbeschermer en springschoentje omdoen. Over het algemeen zijn de paarden hier in de training al aan gewend en zullen ze er dus ook niet vreemd op reageren.
Die kavaletten die hierboven staan zijn ook geweldig, maar niet elk paard accepteert ze

Toch zijn er verschillende ruiters die ze gebruiken. Ze lijken veel stugger dan ze daadwerkelijk zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:50

weet ik apple, heb ze zelf namelijk ook gehad. alleen verzette mijn paard geen pas meer als hij ze om had :D dus vandaar dat ik erbij zet dat niet elk paard ze accepteert ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:59

Liselot schreef:
weet ik apple, heb ze zelf namelijk ook gehad. alleen verzette mijn paard geen pas meer als hij ze om had :D dus vandaar dat ik erbij zet dat niet elk paard ze accepteert ;)

Oh...Dat verbaasd me maar ja een uitzondering bevestigd de regel

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:23

Wij hebben eigenlijk geen problemen met onze pon's tijdens transport maar doordat we veel lange reizen doen was ik er ook over aan het denken om beschermers om te doen. Maar ik vind er geen in de juiste maat. Ben dus ook bang dat ze zullen afzakken.