[PG]Opzoek naar info... donkere vos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anouk90

[PG]Opzoek naar info... donkere vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:23

Hallo allemaal,..

Ik heb vorig jaar een hengst gekocht 3 jaar,.. naam was toen Micky stond toen in Garderen en bij de verhuizing naar de White Stock Stable huis ter heide heette hij Blacky. Toen ik heb kocht leek hij erg verwaarloost te zijn en was angstig.
Hij is nu 1.47 en inmiddels ruin. Heeft een witte bles en een litteken op zijn li. achterbeen. Herkent iemand nu Sherman? ik zou het leuk vinden om achter wat meer info te komen. Kan iemand mij helpen?

hier had ik hem net.
Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.118.101/1007850001-100790 ... _Qoga.jpeg

http://94.100.124.53/1007900001-1007950 ... _Ykzf.jpeg
zomer 2010

Bedankt alvast groetjes Anouk
Laatst bijgewerkt door Revanches op 14-04-11 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max aantal foto's is 2. Rest omgezet in URL

shetjessweet

Re: Opzoek naar info... donkere vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:22

Uhm, je hebt het over een donkere vos met een witte bles... Maar op de foto's zie ik een zwart/donkerbruin paard met een paar witte haren op zijn voorhoofd. Geen vos en ook geen bles.

Rocamor

Re: Opzoek naar info... donkere vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:18

Als je info wilt over een paard dat je kwijt bent of je zoekt vorige eigenaren, dan zul je het paard juist moeten omschrijven. Een paar witte haren, is anders dan een bles, een witte voet is geen witbeen. Op de tweede en derde foto lijkt jouw paard zelfs nog een snebje te hebben. Dus een juiste omschrijving is van wezenlijk belang.

Er lopen tig-duizend vossen in nederland rond, en weet ik hoeveel zwarten. Als ik vroeger een donkere vos heb gehad dan zal ik in je topic kijken, maar als de mijne zwart was, dan hoef ik niet te kijken.

In mijn beleving is jouw paard ook geen donkere vos, maar ook eerder zwart-bruin. Ik ken jouw VA niet, maar ken zat DA-en die eigenlijk alleen klein spul kennen en niet specifiek op paarden zijn gericht. Die hoeven dus de kleur helemaal niet juist te omschrijven...

Dus ik vind jouw reactie op shetjessweet nogal overtrokken. Ze probeert je te helpen met een betere omschrijving, dan mag je wel wat vriendelijker reageren.

oh en on topic, sorry, ken je paard niet, hoop dat je snel wat meer over hem te weten komt.