Welke webshops zijn aan te raden en met welke hebben jullie goede ervaring? Ik ben opzoek naar een goede cap, broek en zweep. Ook zou ik graag mijn maten willen weten als beginnend rijdster.
Wat betreft maten kwam ik deze site tegen http://www.kleding-maten.nl verder nog een goede shop of gaan jullie gewoon naar een winkel toe?
Maat van rijbroek komt overeen met mijn kledongmaat, als deze met lederen zitvlak is, neem ik een maat groter. Cap moet je passen. Als je je maten niet kent, kan je best naar een winkel.
eenitraM
Geplaatst: 05-04-11 22:18
Ik denk dat je het beste gewoon naar de winkel kunt gaan. Broeken verschillen onderling. Zweep durf ik niet via een pakketje te verzenden en een cap koop je nooit op de gok
Succes.
_Dune_
Geplaatst: 05-04-11 22:20
Ik zou gewoon naar een ruitersportzaak gaan en daar gaan passen. De maten zijn meestal gelijk aan de normale europese maten, tenzij het speciale lengtematen betreft.
paard_wagen
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-11 22:20
thanks voor de info. En goede en betrouwbare merken?
eenitraM
Geplaatst: 05-04-11 22:22
paard_wagen schreef:
thanks voor de info. En goede en betrouwbare merken?
Alles is "goed", ander mag het niet verkocht worden
Die maattabellen kloppen van geen kant, mijn zoontje van 9 maanden heeft nu maat 92/104, daarvoor zou hij volgens de tabel al 4 JAAR oud moeten zijn...vaag?
capriz
Geplaatst: 05-04-11 22:27
Tja, er zijn heel wat merken te vinden...het ligt er vooral aan wat je wilt uitgeven. Je hebt broeken van 50€ en je hebt er van 250€...hetzelfde vehaal bij de caps...geef in de winkel aan wat je budget is en je zult zeker slagen.
Anoniem
Geplaatst: 06-04-11 10:23
Ik zou gewoon naar de ruitersportwinkel gaan en passen. De maatvoering bij verschillende merken vind ik zelf nog wel van elkaar schelen. Ook afhankelijk van hoogte taille, leder zitvlak, kwaliteit, enz. Meestal koop ik een rijbroek een maat groter dan reguliere kledingmaat.
Mindfields: Ik werk in de kindermode. Met 9 maanden zou hij volgens de gemiddelden in maat 74 (9-12 mnd) moeten zitten. Je hebt waarschijnlijk gewoon een gezond zoontje wat van de Hollandse welvaart geniet en groter/langer is dan gemiddeld. Maat 92 = 2 jaar Maat 98/104 = 3/4 jaar Maat 110/116 = 5/6 jaar Maat 122/128 = 7/8 jaar Maat 134/140 = 9/10 jaar
Het leuke voor jou is wel dat je al meer keuze hebt uit echte fashion voor kinderen (hoewel hier in NL al een behoorlijk modisch aanbod is vanaf maat 74). Maar soms kan het ook iets minder praktisch zijn doordat veel merken die vanaf maat 92 beginnen al geen rekening meer houden met de luier.
Maar goed, wordt te veel off-topic zo.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 07-04-11 11:33
Ik raad je aan om voor de basisspullen eerst in een ruitersportzaak te gaan kijken voordat je iets online besteld. Merken vallen soms anders uit dan je standaardkledingmaat. Als je in een winkel weet wat voor kleding en cap je fijn vind dan kun je dit ook via internet bestellen maar het is erg vervelend als je iets besteld waarna blijkt dat het niet past of niet fijn zit. Zweep hoef je niet in eerste instantie te kopen, veel maneges hebben een aantal standaardzwepen die je kunt pakken voor een les. Een cap net als kleding kun je voor verschillende bedragen kopen, ik zou zelf geen cap tweedehands kopen maar dat komt omdat het erg snel breekbaar is en dan geen bescherming meer bied als je van je paard valt. Voor het paardrijden vind ik een fijne paardrijbroek erg belangrijk. Als je nog niet zeker weet of paardrijden je ligt kun je in het begin in een trainingsbroek rijden maar ik vind een paardrijbroek veel fijner zitten. Deze kun je in verschillende merken, types en bedragen kopen net wat je wilt. Verder is een t-shirt en een vest of trui voor de net wat koudere dagen ook fijn maar dit hoeft niet van een ruitermerk te zijn. Een goede sportbeha kan ook erg fijn zijn, let hierbij op dat het een level4 moet zijn, deze geven de beste steun voor tijdens het paardrijden. Ook dit zou ik eerst in een winkel uitproberen omdat het net anders kan vallen dan de standaard beha maat dat je hebt. Waar ik op internet mijn spullen koop is http://www.divoza.nl de rest koop ik in een winkel, mede ook omdat ik weinig ervaring heb in goede webshops.