Paard bijt steeds ander paard..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Paard bijt steeds ander paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:11

Ik ben hopeloos... Vandaag álweer een kale plek op Rose haar nek.
Eigenaar vind dat het niet langer meer kan zo, Amigo hapt steeds weer en niet zo zachtjes ook, korsten zitten er gewoon op...
Het is nu dan wel voorjaar, dus hormonen spelen op, maar hij doet het het hele jaar door...
Ze staan in een paddock, wei is nog niet aanwezig, we hebben maar 2 paddocks voor 6 paarden, 1 kleine en 1 grote, dus kan niet zomaar een stuk door de midden snijden.
3 paarden staan altijd samen, Amigo en Rose eerst ook, en er staat ook een paard wat niet samen mag van de eigenaar.

Wat kan ik hier aan doen? graaskorf omdoen ofzo?
Ze vinden elkaar nog wel lief, ze hinniken steeds naar elkaar en lopen wel dicht langs elkaar op buitenrit oid.

Groetjes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:57

Wellicht helpt het om hier en daar wat plukken hooi in de paddock te leggen, zodat ze meer bezig zijn met hun natuurlijke graas gedrag. Het lijkt erop dat ze elkaar uit verveling pakken. ;)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:11

Vaak gaan paarden elkaar bijten als ze te weinig persoonlijke ruimte hebben, je ziet dan ook veel voernijd ontstaan. Als je niet de mogelijkeheid hebt om ze wat meer ruimte te geven is idd hooi verspreid geven een goede oplossing en verder degene die gebeten wordt lekker insmeren met hertshoornolie. Dat is zo vies dat de ander er vanzelf mee ophoudt.