Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Grace schreef:ik vind het heel erg liggen aan welke topsport ze dan doen..
springen is natuurlijk veel belastender dan dressuur.. al word er daar ook veel gevraagd van een paard.Ik vind de drafsport eigenlijk gewoon niet meer gezond..
je hoort daar vaak dingen als een hartaanval/stilstant, gebroken benen, en ze leven minder lang.
sporter schreef:unamie schreef:Topsport is afzien voor zowel mens als dier
Een mens kan hiervoor kiezen een paard niet..
Als een paard gaat liggen voor een hindernis wordt het lastig om hem erover heen te krijgen
Grace schreef:ik vind het heel erg liggen aan welke topsport ze dan doen..
springen is natuurlijk veel belastender dan dressuur.. al word er daar ook veel gevraagd van een paard.
Ik vind de drafsport eigenlijk gewoon niet meer gezond..
je hoort daar vaak dingen als een hartaanval/stilstant, gebroken benen, en ze leven minder lang.
unamie schreef:Een paard zal ook nooit uit zichzelf een parcour gaan springen

TheHorseInn schreef:Als een paard niet wilt springen dan zorgt ie wel dat ie niet gaat springen en dan komen ze ook niet op topsport niveau
Als je paard goed getraint word dan is het voor het paard al een stuk makkeijker om de proef of het parcours of wat dan ook te doen!
Miepie77 schreef:TheHorseInn schreef:Als een paard niet wilt springen dan zorgt ie wel dat ie niet gaat springen en dan komen ze ook niet op topsport niveau
Als je paard goed getraint word dan is het voor het paard al een stuk makkeijker om de proef of het parcours of wat dan ook te doen!
dit is nou precies wat er bedoeld word, een beetje fanatieke sportruiter krijgt haast elk paard over de hindernissen wat de gevolgen ook mogen zijn, zelfde met de dressuur, protesteert ie dan is ie lekker fel
Miepie77 schreef:TheHorseInn schreef:Als een paard niet wilt springen dan zorgt ie wel dat ie niet gaat springen en dan komen ze ook niet op topsport niveau
dit is nou precies wat er bedoeld word, een beetje fanatieke sportruiter krijgt haast elk paard over de hindernissen wat de gevolgen ook mogen zijn, zelfde met de dressuur, protesteert ie dan is ie lekker fel