twenter (bijna) reageert raar naar honden, wie herkent dit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

twenter (bijna) reageert raar naar honden, wie herkent dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:52

Valiente is een, bijna, twenter (cruzado) en heeft sinds een half jaar vreemde reacties naar vreemde honden. Ik wil het jullie graag voorleggen, wellicht herkend iemand dit gedrag en kan me vertellen wat het is en, nog belangrijker, hoe ik het kan oplossen.
Ik zal proberen het uit te leggen;

Als ze in het sluisje staat en er komt een hond aan (bij mijn eigen hond doet ze het niet bij het hek, wel als ie p.o. in het land komt) dan gaat ze met haar hoofd naar de grond staan slikken met haar tong (alsof ze likt). Als dan de hond dan dichtbij komt dan gaat ze met haar hoofd schudden en gilt. hierbij slaat ze met haar voorbeen en draait soms weg met de achterhand (schopt niet). Als ze haar neus eerst op de rug van de hond krijgt is de reactie harder en heftiger. Ik vind het met het hek best eng aangezien ze haar voorbeen dus echt naar voren slaat en ik ben bang dat ze, mcht ze aan de balk staan om gepoetst te worden, en mijn eigen hond ofzo wandelt voorbij dat ie een hengst met haar been krijgt.
Bij 2 honden doet ze het heel erg en zelfs als de eigenaar van de honden haar aanraakt gilt ze ook.....
Na de "gil" begint ze weer met hoofd laag en likken totdat de honden weg zijn.

eerst dacht ik dat ze door dit gedrag juist wilde laten weten dat ze het niet leuk vind, maar aangezien ze echt alles laat staan zodra ze een hond ziet en meteen haar hoofd laag doet en begint met likken, twijfel ik dus over waarom ze het doet. Ook als het te lang duurt dat de honden dicht bij haar komen gaat ze met haar voorbeen schrapen.

Wie o wie weet wat voor gedrag dit is?

Anoniem

Re: twenter (bijna) reageert raar naar honden, wie herkent dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:55

Die van mij doet dat ook... en die valt vervolgens aan :=

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:58

Bij mijn eigen hond wil ze "spelen" en slaat dan ook met voorbeen en gilt ook maar toch gedraagt ze zich dan anders als ik het zo zie. Ze rent er wel achteraan maar zodra hond stilstaat vindt ze het erg intressant. odra ze dan mijn hond aanraakt gilt ze dus ook...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:01

Wat een toeval!!
Dit weekend deed die van mij dit ook voor het eerst! Het gillen dan, niet het likken/slikken.
De hond zat naast haar, tegen mij aan. Ze snuffelt (stiekum) aan hem en toen het gilletje.
Echter vertrouw ik haar echt niet, want meestal doet ze narrig.
Zeker naar honden die ze niet of niet goed kent. Deze kent ze ondertussen wel goed, en ze weet dat hij op zich niets doet, maar irriteren doet deze hond haar wel. En ze heeft wel eens een hond (pup) willen "vermoorden" met die voorbenen van d'r.
Als ze vrolijk is, wil ze altijd wel snuffelen aan een hond, maar 1 onverwachte beweging van een hond kan direct haar voorbenen triggeren. :( Wat natuurlijk levensgevaarlijk is voor de hond in kwestie. Maar stiekum vindt ze honden wel leuk heb ik het idee
Dus, vertrouwen doe ik het niet!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 22:31

Ik weet niet of ze er achteraan gaat. De honden blijven buiten het land. Mijn eigen hond gaat ze wel met laag hoofd heen en speelt dan wel maar rent er niet gemeen achteraan. Bob (de hond) mag niet in het land komen maar laatst p.. wel en toen kreeg ie een voorbeen naar zijn hoofd. Hij met staart tussen de poten het land uit en valie liep rustig achter hem aan en begreep er niets van natuurlijk (taal is toch anders ;-))

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 21:43

Ik geef het topic even een schopje........in de hoop dat er iemand is di dit gedrag kent.