trailer kopen,tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

trailer kopen,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:22

Waar moet je op letten bij het kopen van een trailer?
hoe kun je testen of de vloer nog in orde is, en vooral ook de steunbalken?
hoeveel kost het om een nieuwe vloer te leggen in een anderhalf paardstrailer?

x_yaaara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:45

Volgens mij kan je de vloer testen door er op te 'tikken' of met een pen in te drukken bijv. als de bodem rot zou zijn... zullen er wel stukjes kapot gaan! :j

kleinvosje

Re: trailer kopen,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:47

Inderdaad bij een houten vloer altijd met een schroevendraaier prikken, vooral achteraan en langs de wanden. Steunbalken checken door eronder te gaan liggen en controleren op roest. Verder even de trailer flink heen en weer laten bewegen om te kijken hoe de schokdempers/vering reageert.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:40

let wel op dat je als je met een schroevendraaier gaat prikken je juist gaatjes maakt waarop de vloer kan gaan rotten in de toekomst, niet leuk voor de verkoper als je uit gaat leven met de schroevendraaier en dan vervolgens een andere trailer gaat kopen.... Dus ook niet voor jezelf als je je eigen bodem verne*kt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:52

Nee, maar bij de eerste prik voel je al wel fo de bodem hard is of niet, als ie hard is ga je niet doorprikken natuurlijk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:54

je zou ze de kost moeten geven die lekker door prikken..... :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:56

Ik zou iemand meenemen die er verstand van heeft... ;)
Stel dat je gaat lopen prikken op de verkeerde plaatsen, of iets anders over het hoofd ziet... het is geen 10 euro wat je uitgeeft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:18

het is een trailer die momenteel bij mij op het erf staat
een tack van 1985, behoorlijk wat werk aan (voor goed te zijn zou er nieuwe verlichting opmoeten,alles moeten gezandstraald worden, mss nieuwe vloer erin, buitenplaten eruit en nieuwe platen, aluminium opschuren, etc)
de onderkant is wel behoorlijk roest, maar ik weet dus niet in hoe ver die roest is
de bodem ziet er goed uit (zijn soort van bankiraiplanken van zeker 2.5 cm dik, met daarover dik rubber)
als ik er sta op te springen bewegen ze niet eens, voelen ook netjes hard aan) maar ik kan dus niets zeggen over de steunbalken
de andere dingen, buitenplaten etc zouden voor het oog moeten vervangen worden, maar zijn enkel voor de buitenkant, binnenkant is verstevigd met stevige (triplex?)platen, en bewegen geen mm, ook niet als ik er met al mijn kracht tegen schop (oke, ik ben niks vergeleken met een paard, maargoed :D)
de wielen zien er nog goed uit, maar zit blijkbaar wel een andere as op (voorwielen = 4 bout, achterwielen = 5 bout, en het dak is al eens opgelast geweest)
ik kan die trailer voor 400 euro kopen, dus dat is geen geld, maar hoe kan ik weten of die steunbalken nog goed zijn?
met schroevendraaier mag ik prikken wat ik wil, maak mss net een afdrukje in de vloer :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:50

ehm, in je andere topic staat dat je m al gekocht hebt en wilt opknappen.....??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:01

cissy schreef:
ehm, in je andere topic staat dat je m al gekocht hebt en wilt opknappen.....??

trailer staat bij me, is nog niet betaald en nog niet officieel van mij, maar als ik hem koop wel de bedoeling om hem op te knappen
ik had eigenlijk al toegezegd, maar ben nu terug aan het twijfelen geslagen of ik geen miskoop doe ...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:02

tel eens bij elkaar op wat het opknappen je gaat kosten, misschien is het dan slimmer om een goede 2e handse te kopen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:06

cissy schreef:
tel eens bij elkaar op wat het opknappen je gaat kosten, misschien is het dan slimmer om een goede 2e handse te kopen?

als het onderstel en de vloer goed is zal het opknappen me niet zoveel kosten (nieuwe verlichting en een pot verf, en ding is weer toonbaar)
als het onderstel en de vloer echter niet meer goed is, dan zal het een heel duur grapje worden, moet de trailer volledig uit elkaar, met het risico om dingen tegen te komen waardoor hij niet meer in elkaar past (de buitenbekleding (hout) is bv niet zo goed meer, als ik het zo kan schilderen kan het zeker nog een tijdje mee, daar het binnenbeslag metaal en triplex is en wel nog goed is, moet ik de trailer echter uit elkaar halen zal er zeker een deel van het buitenhout kapot gaan = de volledige trailer in nieuw hout om het toonbaar te maken/houden )

echter moet ik daar door wel weten waar ik moet op letten om dat te kunnen beoordelen, ook als ik een goede tweedehands koop, zou ik dergelijke punten moeten kunnen controleren

edit: het is ook de bedoeling om de trailer naar 1170 kilo te laten terugkeuren, zodat ik die voorlopig kan rijden met men b rijbewijs
de wetgeving voor de b zal in 2013 echter mss veranderen, waardoor alles onder de 3500 kilo mag gereden worden met b, en dan zou ik wss kijken om een iets zwaardere trailer te kopen , en daar je niet kan omhoog laten keuren ...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:15

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:18

als er een rubbere mat inligt, let goed op scheuren etc.
Door de scheuren kan water/urine in de bodem komen en kan de bodem rot zijn :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:20

helaas is nederland iets te ver weg om effe heen en weer te rijden :D (en er komt direct een hoop papierwerk bij ivm keuring, verzekering etc)
(ben belgje uit westvlaanderen :P )

edit: er ligt een rubbermat in maar het is een uit losse stukken, er hangen lijmresten in maar de mat kun je zo wegtrekken
de bodem eronder kan ik dus goed zien en bestaat uit houten planken.
ik dacht dat een losse mat net beter was kwa reinigen etc?(en zodat je nu en dan de matten kunt wegtrekken om alles te laten uitdrogen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:03

Als een mat goed bevestigd is mag er geen water door komen :)
Wij hebben ook rubberen matten, en spuiten hem altijd uit met de hogedruk, nooit last gehat van zwakke plekken oid.
Doen we al 2 jaar ofzo?