cissy schreef:tel eens bij elkaar op wat het opknappen je gaat kosten, misschien is het dan slimmer om een goede 2e handse te kopen?
als het onderstel en de vloer goed is zal het opknappen me niet zoveel kosten (nieuwe verlichting en een pot verf, en ding is weer toonbaar)
als het onderstel en de vloer echter niet meer goed is, dan zal het een heel duur grapje worden, moet de trailer volledig uit elkaar, met het risico om dingen tegen te komen waardoor hij niet meer in elkaar past (de buitenbekleding (hout) is bv niet zo goed meer, als ik het zo kan schilderen kan het zeker nog een tijdje mee, daar het binnenbeslag metaal en triplex is en wel nog goed is, moet ik de trailer echter uit elkaar halen zal er zeker een deel van het buitenhout kapot gaan = de volledige trailer in nieuw hout om het toonbaar te maken/houden )
echter moet ik daar door wel weten waar ik moet op letten om dat te kunnen beoordelen, ook als ik een goede tweedehands koop, zou ik dergelijke punten moeten kunnen controleren
edit: het is ook de bedoeling om de trailer naar 1170 kilo te laten terugkeuren, zodat ik die voorlopig kan rijden met men b rijbewijs
de wetgeving voor de b zal in 2013 echter mss veranderen, waardoor alles onder de 3500 kilo mag gereden worden met b, en dan zou ik wss kijken om een iets zwaardere trailer te kopen , en daar je niet kan omhoog laten keuren ...