Petrie Anky Elegance vs. Cavallo Piaffe Plus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjuppie

Petrie Anky Elegance vs. Cavallo Piaffe Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 10:36

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe wedstrijdlaarzen. Ik heb altijd Königs gehad, maar die zijn dusdanig in prijs omhoog gegaan dat ik dat een beetje te gek vind worden. Bovendien is de kwaliteit van het leer niet meer wat het 10 jaar geleden was. Dus zat ik te denken aan de Petrie Elegance's, aangezien die smal gesneden zijn (heb dunne kuiten, hele dunne enkels en lage wreef) en schijnbaar vergelijkbaar zijn van kwaliteit. Althans dat zegt men.
Toen kwam ik echter ook de Cavallo Piaffe Plus tegen op internet. Die zien er vergelijkbaar uit. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide en me een goed advies kunnen geven? Misschien hebben jullie ook foto's van een van beiden waar jullie ze aan hebben? Vooral van de Cavallo's kan ik niet echt goede foto's vinden.

En dan tenslotte, weet iemand precies wat volledig maatwerk bij beide laarzen kost (incl. rits)? Heb namelijk nogal lastige maten dus maatwerk is noodzakelijk. Ik ben niet op zoek naar suggesties voor goedkopere Petries oid. Ik wil graag echt goede laarzen die vergelijkbaar zijn met de Konigs.

Alvast bedankt!

FairLady_

Re: Petrie Anky Elegance vs. Cavallo Piaffe Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:29

ik heb sinds 2 weken de elegance van petrie, echt een geweldige laars. die speciale steun in de enkels zit ook erg fijn. ik vind namelijk persoonlijk de voet van petrie er mooier uitzien dan de cavallo's.

ik heb zelf geen P van petrie op mijn laars maar een klein steentje. vond ik wel sjiek.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:51

Ik heb zelf geen ervaring met de rijlaarzen van deze merken, maar wel met de chap variant van beide merken. Ik had petrie's gekocht omdat deze zo goed aangeschreven zijn, maar heb deze toch vervangen door cavallo chaps. Het leer van de petrie's was hard en is in 3 jaar vrij intensief gebruik en vaak invetten nooit ook maar enigszins soepel geworden. Een gemiste kans denk ik. ook was mijn rits na een half jaar al kapot. Ik heb na 1,5 jaar nieuwe cavallo's gekocht, daarvan was het leer bij aankoop al beter en is mooi soepel geworden door gebruik en invetten.
Ook heb ik van goede vriendinnen al petrie chaps en laarzen gezien die hetzelfde probleem vertonen, hard stug leer. Dus voor mij geen petrie meer, als ik cavallo kan krijgen dan heeel erg graag cavallo's.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:59

Ik heb de cavallo's maar dan van rundleer. Ze bevallen super en zou geen andere laarzen meer willen. Ik gebruik deze voor overdag. Heb nog een paar Könings, zelfde model als de cavallo's maar dat moeten mijn wedstrijdlaarzen worden maar moet ze nog steeds inlopen/rijden.
Ik heb ook ooit petrie's gehad en daar heb ik hele slechte ervaringen meer. Kijk voor foto's eens op paardrijlaarzenwinkel.nl, daar staan van beide foto's op.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:19

@sjouk_L de elegance kan je niet vergelijken met het leer van de chaps of goedkopere laarzen van petrie. heeeel anders. daar betaal je ook naar.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:07

Ik ben in het bezit van de elegance.
De keuze is vooral gevallen op de rits en de smalle enkel. Bij de meeste normale laarzen had ik nog wel eens ruzie met het inzakken en het drukken op de enkel. Voordeel is ook het inlopen, dat gaat zo veel makkelijker dan de basis laarzen van petrie. Het zijn in vergelijking met de elegance net kachelpijpen.

voor maatwerk moet je gauw 100 euro extra rekenen. Heb ze destijds gekocht met een 20/25% kortings aktie op laarzen

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 12:46

Bedankt voor de reacties.
Ik heb niet zoveel aan opmerkingen over chaps ed. Want daar gaat het me helemaal niet om. De duurste versie van de Petries is gewoon andere kwaliteit, dus ik hoor liever ervaringen van degenen die een van deze twee laarzen (gehad) heeft.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:00

Ik ben ook in het bezit van de anky elegance, ben er zeer tevreden over. Zeer slijtvast en ze blijven heel erg mooi, nog geen mankementen aan gehad. Ik heb zeer smalle benen, enkels en voeten, maar deze geven me toch overal genoeg steun en zijn na verloopt van tijd netjes gevormd naar mijn enkels zonder hun stevigheid te verliezen. Ik heb het geluk gehad maatwerk laarzen te kunnen kopen die door iemand anders besteld zijn, maar nooit opgehaald. Toevallig waren het net mijn maten en ik mocht ze aan gewone prijs hebben omdat ze er anders toch niet vanaf geraakten :P

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:06

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 23:48

Ik heb inmiddels al de Petries laten aanmeten. Helaas wel maatwerk, maar duur zijn ze toch al, dus dat maakt dan ook niet meer zoveel uit. Ben erg benieuwd!