2 paarden die elkaar niet kennen in een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CriolloHope

2 paarden die elkaar niet kennen in een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 16:55

Hallo bokkers,

even een vraagje!
Ik ga met een vriendin en onze paarden naar de Veluwe in mei.
Onze paarden staan echter niet op dezelfde manege en kennen elkaar dus helemaal niet.
Nu is mijn paard nog nooit in een trailer geweest. In elk geval niet sinds ik hem ken.
Het paard van mijn vriendin wel en die gaat er met weinig moeite in.
Kan het een probleem zijn dat ze elkaar niet kennen? (beide ruinen) Dat ze misschien gaan ruzie maken?
En kan het een probleem zijn dat die van mij nog niks gewend is, misschien omdat hij onrustig of zenuwachtig is dat hij dan juist ruzie zoekt? (hij bijt vaak naar andere paarden)
Of is het juist een voordeel dat ze samen staan omdat paarden natuurlijk eigenlijk kudde dieren zijn en zich het veiligst voelen met andere paarden?
Ik begin deze week overigens met trailermak maken, ook die tips zijn welkom!

Groetjes!

CriolloHope

Re: 2 paarden die elkaar niet kennen in een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 16:55

oja, we halen ze omstebeurt op. Eerst die van haar halen en dan die van mij erin of andersom? Of maakt het niks uit?

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:57

hangt een beetje van het paard af denk ik,
wij hebben dit ook een keer gedaan gingen we op vakantie naar diever
nou zijn onze paarden heel makkelijk dus hadden wij gee last van.
ze stonden ook gewoon het hele weekend met zijn 2en in het land.

bentheee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:57

Wij hebben vaak verschillende pony's thuis die dan ook gewoon met elkaar de trailer op gaan, ze krijgen beide een hooinet en het gaat gewoon goed, ook als ze elkaar niet kennen!!

Succes met de training!

Miepie77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:01

mijn paarden stonde op 2 verschillende stallen voordat ik naar een nieuwe stal ging, allebei hengst, we hebben ze heel snel ingeladen en kort vastgezet zodat er niet geneusd kon worden en meteen rijden, dan is er geen tijd om te gaan klooien, we merkten dat ze alleen even bij de stoplichten elkaar aan het bekijken waren maar doordat we ze geen tijd gaven ging het prima, was wel maar een ritje van 40 minuten.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:01

ik heb ook geen slechte ervaringen met twee verschillende paarden op een trailer. Ik zou denk ik eerst die van haar ophalen omdat ie van jou anders eerst alleen staat en dat dan extra spannend is voor de eerste keer?

Succes

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:04

Ik had een paar weken gelede hetzelfde met mijn ruin. Hij is nogal macho en moest met een vreemde merrie op de trailer. Dat was even stoer doen, hinniken en trappelen.

Na 20 seconden was het over, maar de eigenaar van de merrie was een kordate tante, dus de paarden hadden niks te makken, ha ha!

Zolang ze niet met de neuzen bij elkaar kunnen komen,ging het prima, dus kort vastzetten. En een hele flinke hooibaal ertussenin. Als ze dan naar elkaar teobuigen, kriebelt er gelijk hooi aan hun mond en zijn ze weer afgeleid.

Aan het einde van de rit hebben ze gezellig naast elkaar aan de trailer vastgestaan......

Het is natuurlijk geen garantie dat het altijd zo makkelijk gaat, maar misschien heb je wat aan de tips.

In ieder geval heel veel plezier!!!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:09

Hoi,

Ik ga hetzelfde doen met een Welshje ca. 100 cm en een mini Shetlander 85 cm. Ze kunnen vrij makkelijk onder de liggers aan de voorkant onderdoor, het is tenslotte een 2-PAARDStraiker. Is een merrie en een ruintje. Gaat dit ook zonder problemen denken jullie?
Chefke (die van mijn dochter) loopt zo meer de trailer in, daarna gaan we Betsie ophalen. Daarvan weet ik niet of ze de trailer instapt.

Mijn meisje en de dochter van een vriendin gaan allebei op hun eigen ponies lesjes krijgen :-)
Dat gaat echt keischattig zijn.........2 ukkies (of eigenlijk 4) van 5 jaar oud!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:32

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:42

jamiroquai schreef:
Ik had een paar weken gelede hetzelfde met mijn ruin. Hij is nogal macho en moest met een vreemde merrie op de trailer. Dat was even stoer doen, hinniken en trappelen.

Na 20 seconden was het over, maar de eigenaar van de merrie was een kordate tante, dus de paarden hadden niks te makken, ha ha!

Zolang ze niet met de neuzen bij elkaar kunnen komen,ging het prima, dus kort vastzetten. En een hele flinke hooibaal ertussenin. Als ze dan naar elkaar teobuigen, kriebelt er gelijk hooi aan hun mond en zijn ze weer afgeleid.

Aan het einde van de rit hebben ze gezellig naast elkaar aan de trailer vastgestaan......

Het is natuurlijk geen garantie dat het altijd zo makkelijk gaat, maar misschien heb je wat aan de tips.

In ieder geval heel veel plezier!!!!

En het ging prima he!!! :j *\o/*
Gewoon inladen en niet doemdenken.Waarom ook,je gaat toch iets leuks doen?
Als je het tweede paard gaat inladen laat je hem effe kijken waar ie in moet lopen,even de geur opvangen laten en verwerken.
Dan de trailer in en niet meteen met de neuzen tegen elkaar laten komen,zorg eerst dat de stang achter de kont ingehaakt is en de klep dicht is.
Als ze dan toch aan elkaar ruiken en blèren,willen ze nog wel es met de beentjes zwaaien,dan is het veiliger als achter alles al dicht is.
Zet ze zo kort dat ze net niet aan elkaar kunnen maar wel aan het hooi kunnen dan heb je verder geen omkijken hoor.
En rustig rijden,neem de bochten kalm en rem niet te plotseling.

Veel plezier saampjes! +:)+

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:56

He, daar is de kordate tante! _O-

CriolloHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 19:07

Super bedankt allemaal! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan! Groetjess :D

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:52

Inderdaad zoals hier gezegd is zorg ervoor dat ze niet met hun neuzen bij elkaar kunnen! Ik denk zelf ook nog wel dat het per paard scheelt hoe die dit zal doen, ik moet mijn merrie bijvoorbeeld niet op de trailer moeten zetten met een ander paard, op de vrachtwagen laten we ook een schot ertussen omdat ze gewoon weg al slaat naar een paard als die haar aankijkt