Ik zit te denken om mijn paard volgende winter misschien toch een deken op te leggen.
Hij staat 24/7 buiten.. Hij wordt dan niet geschoren. Ik heb momenteel alleen een ongevoerd regendeken liggen en enkele fleece dekens.
Hoeveel gram zou hij dan intotaal moeten, zodat hij het niet koud krijgt (en zijn vacht evt. ook niet te dik wordt dan). En wat is het handigste? (Ivm opbouwen en afbouwen).
fleecedekens zijn om op te leggen als ze gezweten hebben, niet om hele dagen op te hebben. meestal zou je aan 300 gram wel voldoende moeten hebben, maar wel op en afbouwen, dus je hebt ook nog een dunnere deken nodig, bijvoorbeeld 150 of 200 grams. mooiste zou zijn om een 100, 200 en 300 grams te hebben.
wouterpaard
Geplaatst: 13-04-11 19:57
Je kan ook wel van 100 naar 300 of van regendeken naar 200. Of een onderdeken onder je regendeken scheelt weer geld Het is helemaal afhankelijk van je paard, mijn paard heeft wel eens een winter alleen onder 200 gestaan. Mijn paard is daarna altijd geschoren geweest in de winter wel 24/7 buiten en is nooit zwaarder dan 340 gr gekomen.
Ik had mijn geschoren paard ook 24/7 buiten met loopstal. Hij had toen een 350 grams winterdeken, met daarover een waterdichte deken. Ging heel prima! Bij heel koude nachten (echt kouder als -15 graden) deed ik wel zijn 200 grams gevoerde regendeken over de 350 winterdeken.