Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jowien schreef:Zomereczeem kan zomaar opeens ontstaan, het kan dus echt zijn dat het paard het bij de vorige eigenaar niet had.
Maar heeft ze er nu al last van? Het is nog erg vroeg voor eczeem-muggetjes. Ik heb nog geen eczemers gehoord de laatste weken (ook mijn paardje heeft nog nergens last van nu).
Heb je andere dingen uitgesloten? Ander ruwvoer, ander krachtvoer, smeerseltjes, ander dekje, andere deken, stress door verhuizing, eerste voorjaarshengstigheid? Er zijn zoveel dingen waarvan een paard jeuk kan krijgen.
Ik hoop voor je dat het geen ZE is, want dat gaat niet meer weg. Dan wordt het uitproberen welk spulletje bij jouw paard goed werkt (is bij elk paard anders), en/of een eczeemdeken.
xxriiannee schreef:friesiszwart schreef:Dit is heel vervelend en de verkoper zou dit niet geweten kunnen hebben.
heb je het specifiek besproken met de verkoper voor het geval dat het paard dit zou hebben?
hoe kun je dit niet weten dan?
christ schreef:Ja, dat meen ik. Ik had bij de aankoop gevraagd of ze een probleem had. Ze had wat korter haar in de manen en de haren aan de staart waren niet zo lang. De verkoper antwoordde nee.
In vertrouwen ging de koop door.
Misschien heb ik teveel vertrouwen in de man gehad.
Dat is alleen een reden waar een paard jeuk van kan krijgen, maar geen ZE