is marktplaats wel goed om een paard te kopen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quinty97

is marktplaats wel goed om een paard te kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 14:19

soms hoor ik van vriendinnen dat je niet paarden op marktplaats moet kopen omdt ze daar mishandelt zijn of ze doen ze weg omdt ze een ziekte hebben en dat vertellen ze er niet bij is dat waar,
of is marktplaats wel goed om je paard te kopen ?

shirleyp

Re: is marktplaats wel goed om een paard te kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:24

Je treft overal mensen die je een oor aan willen naaien, ook op handelsstallen. Als je goed nadenkt over je keuze, veel vragen stelt, een keuring laat doen, een contract opstelt en je gevoel volgt loop je het minste risico. Het heeft ook voordelen om paarden van particulieren te kopen, dus via marktplaats een paard kopen hoeft niet perse fout te gaan hoor.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:24

Je moet toch eerst gaan kijken, laten keuren en uit proberen. Dus waar je het paard ook vind, overal evenveel risico's.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:26

hoeveel verschillende topics ga jij nog openen? Is al het 3de dat ik tegenkom op een halfuurtje..
Meestal kan je wel een beetje afleiden aan de advertentie of het een betrouwbare verkoper is of niet. Bij particulieren heb je inderdaad wel minder risico op een 'slecht' paard dan bij handelaars. Ik zou je evt nieuwe paard wel zeker laten keuren door een dierenarts!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:27

Je koopt niet bij marktplaats maar bij de mensen die hun paard te koop zetten op marktplaats. Dat kunnen handelstallen zijn, maneges, particulieren, noem maar op. Je komt er van alles tegen, dus vast ook een mishandeld paard maar ook hele goede paarden.
Ik heb die van mij ook gevonden via MP.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:28

Mijn eerste fjord heb ik via marktplaats, bij de aankoop laten keuren en na goedkeuring gekocht.
Waar je het paard ook vandaan haalt, je gaat toch eerst kijken en proefrijden en een eventuele keuring is altijd aan te raden.

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 14:30

oke.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:31

Heb mijn Huugje bij Marktplaats vandaan en ik kan niet anders zeggen dan dat ik supergelukkig met hem ben!!!! <3

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:33

Licht eraan, zelfs bij echte stallen heb je nog paarden die niet gezond zijn. Ik zou wel altijd eerst gaan kijken voordat je je paard koopt, kijken waar hij woont, niet te mager is enz. Op foto's is dat vaak moeilijk te zien. :oo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:37

iedereen kan een paard op marktplaats zetten, marktplaats is zelf niet iemand die verkoopt. Jij, ik, de buurman, iedereen. Het is dus onzin om te zeggen dat elk paard wat van marktplaats af komt slecht is. Er staan kneusjes, leuke recreatie pony's en prima sportpaarden, dus tja...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:38

Je koopt geen paard van marktplaats, je koopt een paard bij een particulier of een (handel)stal, die zijn paarden op marktplaats zet.
En dat kan iedereen zijn.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:42

Ja jullie hebben helemaal gelijk, ik heb Huug bij een particulier vandaan die een advertentie gezet had op marktplaats :P

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:51

F-AM -> TAO

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:00

stef schreef:
iedereen kan een paard op marktplaats zetten, marktplaats is zelf niet iemand die verkoopt. Jij, ik, de buurman, iedereen. Het is dus onzin om te zeggen dat elk paard wat van marktplaats af komt slecht is. Er staan kneusjes, leuke recreatie pony's en prima sportpaarden, dus tja...

Helemaal mee eens :)

Ik heb overigens mijn Fries ook op Marktplaats gevonden en dat is er echt een uit duizenden :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:57

een particulier die zijn paard kwijt wil heeft de keuze of een handelaar bellen (wat vaak niet gewenst is) of een advertentie plaatsen en dan is marktplaats een van de mogelijkheden op kopers te informeren.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:01

Het ligt aan de mensen die het paard op marktplaats te koop zetten. De meeste paarden zijn wel goed en andere juist weer niet. Marktplaats kan daar niets aan doen, het is een site waar je je paard te koop aan bied.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:04

Op marktplaats kun je zeker een paard kopen
Het is gewoon een kwestie van goed vragen
En je zou eventueel nog kunnen vragen of je het paard voor een weekje mag proberen ofzo ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:44

Marktplaats is gewoon de meest bekeken site mbt advertenties. Hebben eigenlijk alle paarden via marktplaats aangekocht. Tot op heden geen problemen van ondervonden. Adverteer trouwens zelf ook veel op MP.

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:09

Als je een paard koopt moet je die toch eerst uit proberen en laten keuren. Dus denk dat het dan niet zo heel veel uit maakt als je een paard zou kopen op marktplaats. Als je goede afspraken maakt. En handelsstallen zijn ook niet even betrouwbaar.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:31

hier komen alle dieren van maarktplaats af. hond, kippen, konijnen, paarden. Het ideale medium om veel kopers te zoeken. Aan de koper de taak om het kaf van het koren te scheiden. Maar dat had je ook al zonder internet, alleen moest je het toen nog uit de krant halen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:53

Ik vindt het juist heel handig. Zo kan je goed bekijken wat er te koop is aan wat voor prijs ongeveer en wat je aanstaat. Er staan foto's bij enzo ook erg handig zo weet je gelijk dat is wat of niet kan het altijd nog tegen vallen of juist meevallen maar je hebt gelijk al een beeld. Onze shetters hebben we ook via MP gevonden.

PlAsTiCtAs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:52

shirleyp schreef:
Je treft overal mensen die je een oor aan willen naaien, ook op handelsstallen. Als je goed nadenkt over je keuze, veel vragen stelt, een keuring laat doen, een contract opstelt en je gevoel volgt loop je het minste risico. Het heeft ook voordelen om paarden van particulieren te kopen, dus via marktplaats een paard kopen hoeft niet perse fout te gaan hoor.

:j

Overal heb je rotte appels. Zelf goed kijken, keuren en er nog een nachtje over slapen voordat je koopt.
Zowel in een handelsstal als op marktplaats.

Lynn_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:19

Wij hebben Cleoh gevonden via Kapaza , de Belgische versie van Marktplaats zegmaar.
Hij is er qua karakter 1 uit de duizenden, maar alleen is na enkele jaren gebleken dat hij waarschijnlijk vroeger een ongeval heeft gehad, vandaar ook dat z'n been zo 'raar' staat.
Ik heb er nooit last van gehad met rijden, ik rij dan ook niet intensief.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je dus, zoals hierboven al staat, laat keuren & goed je beslissing overweegt. Het gaat tenslotte om een dier dat je een hele hoop jaartjes zal hebben (hopelijk :P).

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:27

Ik heb de advertentie van mijn paard ook op marktplaats gevonden.
Je moet gewoon zelf goed na blijven denken en kijken of het niet te mooi is om waar te zijn want dan is dat vaak ook zo!

De mensen waar ik mijn paard van heb gekocht hebben heel veel informatie gegeven en ik kan ze nu nog steeds bellen/mailen als ik vragen heb over bijvoorbeeld bepaald gedrag wat hij vertoont.

Wat ik erg fijn vind aan marktplaats is dat je heel wat advertenties kunt vergelijken (qua prijs voor een paard, verschillende paarden kunt bekijken enzo).

Blijf je verstand gebruiken dan kan een paard kopen via marktplaats prima!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:58

ik koop en verkoop mijn paarden oa via marktplaats en er is nooit iets mis geweest met 1 :Y)