Parkeren in Bergen aan Zee. Iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blanda

Parkeren in Bergen aan Zee. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:08

Binnenkort ga ik waarschijnlijk met een stalgenootje en onze paarden naar Bergen aan Zee om lekker buiten te rijden.

Iemand tips waar we het beste kunnen parkeren? Of anderen leuke/handige tips rondom Bergen?

Blanda

Re: Parkeren in Bergen aan Zee. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 12:54

Niemand?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:48

Volgens mij heeft Bergen aan Zee geen goede parkeerplekken voor auto en trailer. Bergen, Schoorl en Hargen wel, of zuidelijker bij Egmond aan Zee, alleen daar heb je het PWN-gebied en daar moet je betalen om er te mogen rijden.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:50

Bergen aan zee is lastig.
Bij poelenburgh kan, moet je wel stuk door het bos/duin.
Anders hargen aan zee. Grote parkeerplaats en je rijd zo het strand/bos/duin op.

Blanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 22:06

Bedankt voor jullie reacties! Wat is goede plek in Bergen? Misschien is dat dan een beter idee. Hargen aan zee ken ik ondertussen erg goed dus wil graag een nieuw gebied verkennen :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:58

Als je Hargen aan Zee goed kent, ken je dan Bergen niet ook goed? Dat is nl. hetzelfde bos. Oké, je kan bij Poelenburgh staan, of bij El Primo, de skitoestand ( is dezelfde plek als Duinvermaak), dan ga je aan de andere kant het bosgebied in, maar het is nog steeds hetzelfde bos.
Als je echt iets anders wil, kan je beter naar het PWN-terrein gaan, daar moet je dan wel een dagkaart voor halen, maar dan heb je echt ander gebied. Dat is zuidelijker, vanaf Bergen kan je er ook rijden, bij Duinvermaak kan je een dagkaart kopen. Dan heb je wel eerst een heel stuk alleen maar duin, maar als je bij het bezoekerscentrum de Hoep in Castricum parkeert, kan je ook een dagkaart kopen en dan kan je naar het zuiden en naar het noorden rijden, leuke routes vind ikzelf.
Meer info vind je wel op www.pwn.nl . Ze hebben ook een grote kaart van het gebied, ik heb die voor mezelf op A4tjes gekopieerd, dan blijft de kaart goed en het is makkelijker op het paard. Kopietjes zijn in zwart-wit en ik heb de ruiterroute rood gestipt, anders was die niet zo duidelijk.
Volgens die kaart moet er noordelijker ook een goede parkeerplaats zijn voor met je trailer, maar die heb ik nog niet gevonden, misschien iemand anders die het weet die hier kan reageren?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:27

Ik speur altijd de omgeving af via Google Earth, misschien een idee?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:32

Zie je daar dan het verschil tussen een parkeerplaats waar je met je trailer kunt parkeren en parkeerplaatsen die afgezet zijn met een hoogtebalk, zoals hier langs de kust vaak is ( om vooral campers te weren)?

Blanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:02

Ik ben altijd tot het PWN gebied gegaan vanaf hargen. Een keer wilde ik verder maar toen was het afgezet doordat er brand was een week ervoor! Eigenlijk niet meer geprobeerd erna. Denk dat daarom het nu leuk is om vanaf Bergen te proberen. Ik doe zelf ook vaak de kaart uitprinten en m'n route markeren. Hippisch paarden toerisme heeft ook veel goede kaarten!

Bedankt voor je tips!

Marjolein_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:43

laatste keer dat ik er was was bij poelenburgh wel plek