Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Duhelo schreef:je zit aan 500 euro per maand aan vaste kosten voor je auto?
zelfs ik raak daar niet aan (60 euro per maand aan diesel, 400 per jaar verzekering ,en 400 per jaar aan belasting, = 130 euro per maand vaste kosten) en ik rij een 2.0 TDI.(die mag 1400 kilo trekken en weegt leeg 1175 kilo)
ik zou toch gaan voor een andere wagen, de mijne is een mazda 323 F , daarmee kun je al goed een anderhalf paardstrailer trekken, zonder hoog in kosten te moeten gaan, daar het een diesel is is het ook goedkoop in verbruik, daar je veel km"s doet per maand.
een betaalbaar vrachtwagentje is meestal oud, heeft niet veel laadvermogen (toch niet met B rijbewijs) geen echte stabiele ligging, en veelal grote kosten door de leeftijd en het weinig gebruik...
)Duhelo schreef:ikke: ts zit blijkbaar aan 6000 euro vaste kosten per jaar, dan is mijn 1236 relatief goedkoop voor een vrij zware auto (is een verkorte break zeg maar)
maar ik denk ook dat het interessanter is een passende auto trailercombi uit te kiezen, dan een vrachtwagen erbij (bij die 6000 euro vaste kosten dat ts nu heeft)
Puppetje schreef:Wij hebben naast onze gewone auto's een oldtimer gekocht die een zware twee-paards trailer kan trekken. Dit was voor ons een stuk goedkoper dan mijn vrachtwagen (4-paards). In de oldtimer ligt een gastank dus nog relatief goedkoop tanken en je betaalt geen wegenbelasting.
melrovers schreef:Ik heb een busje gekocht (Hyundai H200) op diesel en die mag 1500 kg trekken. Ik heb wel een eigen bedrijf dus wegenbelasting is erg weinig. Het busje heeft een dubbele cabine en we kunnen er daardoor met 5 man in. Hij rijdt prima moet ik zeggen. Met de trailer erachter rijdt hij 1 op 8 en anders 1 op 10. De volkswagen transporters rijden wat zuiniger.
Popke schreef:Ikke, dat is interessant!!! Vind een vrachtwagentje fijner dan een trailer en dit wist ik niet.
Maar je zegt dat je dat kunt aanvragen. Dat moet je bij de belasting doen neem ik aan?
En krijg je dat als particulier altijd?
.

44Myrthe44 schreef:Onze auto kan ook 1200 kg trekken, maar trekt de trailer met gemak hoor (paard = 1.75!)!
Moet toch geen probleem zijn?
.
.