Advies over deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puckenires

Advies over deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:40

Hallo,

Even advies nodig...
Ik heb de hele winter een 300 grams winterdeken op mijn paard gehad, ze had ook geen dikke wintervacht. Nu is de afgelopen paar dagen natuurlijk kei mooi weer geweest en had ik al van deken verwisseld naar 0 gram deken anderhalf week terug. Maar nu.. ben ik dus een paar dagen ziek thuis en heeft de stalhouder de deken van mijn paard eraf gehaald. Zonder te overleggen. Nu staat ze dus naakt op stal. Ze staat elke dag een paar uurtjes in een paddock en 's avonds op stal. Met regen staat ze wel binnen. Van de zomer moet ze wel een zomerdeken op tegen UV stralen. (bucas)

Ik kan verschillende dingen doen:
1. Zou ik nu een zomerdeken opgooien de hele dag + 's avonds?
2. Zou ik het zo laten en voor volgend jaar een betere overgang regelen?
3. Zou ik een kantoenen zomerdeken overdags doen en 's avonds wat dikkers?
4. Iets anders.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:30

Ik zou het zo laten. Het is niet zo koud, en paarden kunnen meer hebben dan wij mensen denken. Ik had ze in de winter nog meer dan 300 op, maar ze lopen nu ook naakt in de wei. Ook vandaag in de stromende regen. Ze bleven gewoon midden in de wei staan grazen terwijl ze ook kunnen schuilen.

Niet handig dat hij niet heeft overlegd, maar komende 2 weken blijft het warm, dus ik zou me geen zorgen maken. Helemaal omdat ze maar kort buiten staat.

vonny1993

Re: Advies over deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:19

ik zou het zo laten en op de koude dagen nog een dun denkentje op.
en je er volgend jaar goed in verdiepen hoe je die overgang het beste kan maken.