Mannen met een damesbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kornet

Mannen met een damesbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:32

Vandaag ben ik op pad geweest voor een leuke nieuwe broek. De eerste die uit het rek werd getrokken was gelijk een Pikeur. Sorry, hoe lekker die ook zit, 200 euro heb ik er niet voor over. Iig niet zolang ik mn eigen sponsor ben. Verder was er gewoon geen fatsoenlijke broek te krijgen en dat in 1 van de grootste zaken van NL. Nu heb ik min of meer "noodgedwongen" een damesbroek gekocht, die er nog een beetje mannelijk uit zag en goed zat (zelfs qua maat).

Zijn er nou nog meer mannen die ditzelfde probleem hebben of ben ik gewoon de enige die geen fatsoenlijke mannenbroek kan vinden?

Pommier

Re: Mannen met een damesbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:39

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:42

Ben zelf een vrouw maar heb een aantal mannelijke vrienden die ook rijden. Die klagen eigenlijk over hetzelfde als jij.

Weinig keuze, weinig variatie qua pasvorm, model en kleur.

Blijkbaar is de mode kant van de rijdende man nog niet ontdekt door de fabrikanten. Er is toch best wat mooiers te bedenken dan grijs, bruin of donkerblauw. Dat is al jaren zo en inmiddels best afgezaagd.

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:42

Ja, via internet kan ik idd veel krijgen, maar er is geen winkel (bij mij in de buurt) die ze in hun assortiment heeft. En als ik broeken koop, wil ik ze eerst kunnen passen voordat ik ze aanschaf.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:45

Heb je wel eens gekeken naar het merk "Robby's" ?

Moest wel even lachen om het topic. Ik rij namelijk al vanaf mijn 15e met herenrijbroeken.
De dames broeken zijn vaak te kort of te laag, herenrijbroeken vind ik veel fijner zitten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:47

het is me inderdaad al opgevallen dat de meeste mannen geen "passende" rijbroeken dragen. Meestal slobberen/rimpelen ze wel ergens of lijken echt op die ouderwetse die zo'n pofmodel op de bovenbenen hebben. Maar dit kan toch nooit aangenaam zitten al die plooien etc...
Had er alleen niet bij stilgestaan dat er weinig andere modellen verkocht werden, dacht eerder dat mannen er zoveel aandacht niet aan besteedden :o

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:47

Ik koop gewoon wel die Pikeur-broeken.
Ik doe met een Pikeur zeker 2x zo lang als met een andere, dus het verdient zich snel terug... en ze zijn gewoon veel comfortabeler!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:48

Mijn vriend rijdt ook in een damesbroek omdat hij hetzelfde probleem had als jij.
Hij heeft nu wel ook één mannenbroek erbij, bij Divoza vandaan voor €50,- die kwamen we toevallig tegen.
Maar hij heeft er totaal geen problemen mee, en als een vrouwenbroek goed zit maakt het niet uit toch? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:51

MonaBelle schreef:
Heb je wel eens gekeken naar het merk "Robby's" ?

Moest wel even lachen om het topic. Ik rij namelijk al vanaf mijn 15e met herenrijbroeken.
De dames broeken zijn vaak te kort of te laag, herenrijbroeken vind ik veel fijner zitten.

Met robby's zit je met je rijbroek wel boven de 100 euro

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:53

mijn vriend heeft ook dames broeken hoor!
al heeft hij nu 2 broeken van nedhorse, deze zijn tussen de 80-120 euro en hebben ook een mooie kwaliteit!
gelukkig heeft hij ze bij een winkel gekocht die er mee stopte dus had er 2 voor de prijs van 1 !
maar deze broeken blijven zeer mooi van kwaliteit! misschien in de aanbieding kopen?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:56

Mijn man heeft ook alleen maar damesrijbroeken, dus je bent niet de enige met dit probleem... Ga dit topic volgen, mss kan ik mijn man nog blij maken met een echte mannenrijbroek :D

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:07

Wow, wist niet dat ik zo/n goedlopende topic heb geopend. Blijkbaar leeft het toch echt wel. Misschien dat de verschillende merken hier eens aan moeten denken. De mannenmarkt valt denk ik nog heel veel winst op te behalen.
Van die slobberbroeken zitten idd niet lekker, want die ben ik tijdens het rijden alleen maar aan het ophijsen op het momend dat ik even sta in de beugels. Ik heb wel 2 mannenbroeken (van global en nedhorse), maar die zijn dan zonder leren zitvlak.

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:10

Capriootje schreef:
Mijn vriend rijdt ook in een damesbroek omdat hij hetzelfde probleem had als jij.
Hij heeft nu wel ook één mannenbroek erbij, bij Divoza vandaan voor €50,- die kwamen we toevallig tegen.
Maar hij heeft er totaal geen problemen mee, en als een vrouwenbroek goed zit maakt het niet uit toch? :Y)

Was zeker zo'n Mondoni?

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:13

zoonlief kampt met hetzelfde probleem . . . meestal koop ik vvor hem meisjes broeken maar dan in donker blauw of zwart. Een poosje geleden vond hij een sort unisex broek bij Decathlon, was ook niet duur.

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:13

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:15

louise25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:10

ik koop mijn rijbroeken ook via marktplaats, staat daar niks voor jou bij?