Allereerste keer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

Allereerste keer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:47

Ik kan me er al lekker druk om maken: over 2,5 week heb ik mijn eerste (startkaartloze) wedstrijd. Ik rij de pony nog maar een paar weken, maar ze is met de eigenaresse al L2 startgerechtigd dus we dachten dat het wel goed ging komen. Zij het niet dat ik zo'n lekkere control freak ben en me nu zit af te vragen: waar moet ik allemaal op letten?

Ik heb het proefje. Ik ben bezig met mijn kleding (moet nog ff een witte rijbroek en mijn zwarte jodphurs ergens vandaan toveren). Waar moet ik allemaal nog meer op letten? Iemand nog tips, dingen om te onthouden? Ik ga samen met de eigenaresse, dus die zal me wel een beetje wegwijs maken denk ik, maar toch. Ik vind het echt spannend. Volgens mij is het veel gezonder voor je om dit soort dingen gewoon als kind al te doen ;) Nu moet ik er nog mee beginnen! Pfff...

melody93

Re: Allereerste keer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:52

Niet te veel over nadenken, alleen zorgen dat je spullen in orde zijn:
- witte rijbroek
- laarzen/ jodphurs met chaps
- cap
- rijjasje (met blouse en plastron) of zwarte sweater
- witte handschoentjes
- wit dekje
- zorgen dat alles goed is gepoetst (paard gevlochten, schoon, ook tuig) maar daar zal de eigenaresse genoeg ervaring mee hebben :)

Verder gewoon lekker rijden en genieten! Van te voren nog even je proefje doorlezen zodat je je niet hoeft te vergissen, verder letten op de standaard dingen: goede been lichtrijden, lekker actief rijden, goed op de letters rijden, goed de hoeken in, figuren op het juiste formaat, de standaard dingen... Dan kom je er wel!
Zeker van jezelf zijn, plezier hebben en doe het vooral voor je lol! Dan komt het helemaal goed :j

Succes! :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:59

Hier kan je het eea terug lezen: wedstrijd

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:16

Ik heb vanweekend mijn eerste wedstrijd, ook nog groen.
Ik heb ervoor gezorgd dat mijn paard en ik het proefje goed kennen, verder heb ik alle spullen bij elkaar en ga ik vooral genieten :)

Veel succes!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:19

En vooral zorgen dat je ontspannen en niet te zenuwachtig bent! Dan is je pony ook rustiger :)
En alles gewoon nog een keer extra goed oppoetsen (incl. jij en je pony :D ) en de staart evt. wassen :)

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:37

Je proefje een paar keer oefenen. De dag van de wedstrijd misschien nog een keertje doornemen.
En denk dat het verder allemaal wel goed komt aangezien de eigenaresse ervaring heeft met wedstrijden en je er wel bij kan helpen.
En vergeet vooral niet onder je proef om lol te hebben.

jannieplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:12

Gewoon genieten meis, komt helemaal goed!!

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:41

Niet vergeten om vooral plezier te hebben!!!!!!!!!!

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:59

Bij een onderlinge wedstrijd heb je nog geen "officieel` wedstrijd tenue nodig, gewoon zorgen dat je pony en jezelf netjes zijn.
Proefje paar keer oefenen en vooral genieten :D , succes!!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:18

leuk en spannend, ik vind het altijd leuk om te vlechten haha O:) :=

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:27

Hier lees ik even mee.
Vandaag besloten om zondag mee te rijden, wel vaker onderlinge op manege meegereden, maar nooit met mn welsh, en dit is op de ponyclub waar we al een heletijd niet meer gereden hebben, daarbij ziet ie al 2 jaar geen andere paarden meer dus het word spannend. :P

Ontzettend veel succes! Ik weet neit of je pony een smeerkees is, maar zet hem anders met een dekentje op.

@melody93,
Bij ons is wedstrijdkleding verplicht, maar ook niet officeel, dus het kan wel.

Ellen91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:05

Je spullen bij elkaar hebben & gewoon ontspannen doen alsof je thuis aan het rijden ben. Je moet de mensen om je heen gewoon weg denken, behalve dan degene die je de proef voorleest.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:07

Vergeet je paard niet!