Zadelkast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 15:34

Zodra onze hal klaar is kan ik eindelijk een echte zadelkast kopen om mijn spulletjes in te doen.
Nu ben ik al wat aan het rond neuzen geweest op internet, maar schrok me eigenlijk dood van de prijzen voor een goede zadelkast.
Want ik heb natuurlijk nogal wat 'eisen'; ik wil graag een aluminium geannodiseerde kast van minimaal 150 cm hoog x 75/ 70 cm diep x 75/ 70 cm breed waar ik mijn zadel recht in kan schuiven en veel opberg ruimte heb.
Nu is zelf timmeren geen optie voor ons, en een oude archiefkast ook niet.

Met welke zadelkast en dealer hebben jullie nu goede ervaring en waar zijn goede zadelkasten het voordeligst verkrijgbaar? Regio Zuid Holland/ West Brabant of Zeeland of anders een dealer die ook verstuurd.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Kaspar

Re: Zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 10:10

Niemand die een zadelkast gebruikt en ervaringen wil delen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:12

Ik heb een gewone houten kast, is zelfgemaakt (niet door mij hoor). Staat gewoon op stal, is wel gelakt hout o.i.d., heb geen last van rotte plekken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:16

Ik heb ook een houten kast, zelf gemaakt maar niet door mij. Van dat geperste hout. Is geverft en ik leg er gewoon een vochtvreter in.

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:18

Ik heb toen eens rondgespeurd op marktplaats en ben zo aan mn 2 zadelkasten gekomen. Zijn van die oude aluminium archiefkasten volgens mij die zijn omgebouwd tot zadelkast. Linkerkant kun je zadel en hoofdstel in hangen en rechterkant vakjes om andere spulletjes in kwijt te kunnen. Heb er minder dan 100 euro voor betaald maar gewoon via particulier.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:19

Ik heb voor 30 euro op marktplaats een stalen kast gekocht en daar zelf twee zadelsteunen en twee hangers voor je halster/hoofdstel in gemonteerd. Dat was eigenlijk wel de goedkoopste optie en ik heb heel erg veel opbergruimte, want die kleine kasten zijn erg duur en toch echt niet zo groot.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:24

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:39

Ja, het is niet makkelijk om voor een redelijk bedrag een zadelkast te krijgen buiten de standaard maat van B 60 x D 60 cm.
Nieuwe zijn fors aan de prijs en de goedkoopste van zo rond de 400 euro zijn vaak zelfbouwpakketten van marginale kwaliteit en niet echt diefstal bestendig.
Ben zelf ook maanden op zoek geweest naar een geschikt exemplaar. In de regio Randstad (waar ik woon) is eigenlijk nooit iets te krijgenheb ik ervaren, als er al iets aangeboden wordt op marktplaats is het meestal in het oosten, noorden en zuiden van het land.
Uiteindelijk heb ik er eentje in Goirle gevonden voor een redelijke prijs (125 euro) en in een goede staat. Wel anderhalf uur heen en terug voor moeten rijden.
Je moet geluk en geduld hebben. Hou vooral marktplaats in de gaten en soms wordt ook hier op bokt iets aangeboden. Succes!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:24

Ik heb ook zeker geen haast met een kast. Onze hal is nog niet klaar.
Ik zoek wel echt een nieuwe kast, daar deze kast in de hal/ entree (formaat garage voor 2 auto's) van ons woonhuis komt te staan. Het moet er dus netjes uitzien, en vaak red je het dan niet met een tweedehands die jaren ergens op stal heeft gestaan.
Nu mag de kast ook best iets meer kosten als daar de kwaliteit naar is, maar er is nogal wat prijsverschil op de markt.
Vandaar mijn vraag met welke dealer en kast jullie goede ervaringen hebben.

Dus geen tweedehands of zelf timmer projectje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:28

Zie hier prijzen van rond de € 400 voor nieuwe ..
Ik ken er nu niet veel van maar ben zelf ook aan het rondkijken en op deze website staan er een aantal: http://www.zadelkasten.nl/

Zowel zelfbouwpakket als volledige kasten volgens mij.
Als ik het goed begrijp is het van dezelfde firma als www.nedlandic.com, van deze laatste heb ik mijn cavaletti-materiaal, was een erg snelle & goede service. Ben zelf nog wat aan het zoeken ivm een zadelkast waar ik deze dan kan plaatsen enzo, maar als dat in orde is bestel ik denk ik eentje van bovenstaande site ... Ik kan me niet indenken dat je ze veel goedkoper gaat vinden (tenzij 2e hands natuurlijk), maar nogmaals, ik ken er dus niks van ;)

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:04

ik zie heel erg veel van die grote ijzere kasten zijn ook super goed maar geen idee hoeveel die kosten. +