Onder stang door komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tomason

Onder stang door komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 15:01

Hoi,
Ik wil even jullie ervaring weten met een pony die als je in/uit laden onder de stang door wil komen ?
hij doet het ook alleen als die er alleen opstaat zonder stang kan denk ik niet want hij heeft wel steun aan de stang.

groetjes

cissy

Re: Onder stang door komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:03

Is de stang dan niet te hoog voor de pony?

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:42

Nee Juist niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:57

Hoe komt ie er dan onderdoor?
Is je pony verder wel makkelijk met laden, loopt hij in 1 keer door naar binnen of aarzelt hij? Hoe is zijn uitladen, gaat dat rustig en zonder te rennen?

Jaap_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:12

Ik zou er voor zorgen dat je dan wel een haakje hebt om de stang mee vast te maken zodat hij de stang niet omhoog kan duwen. Daarna gewoon de klep dichtdoen.

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:14

Hij loopt er over het algemeen in 1 keer in kan ook touwtje over de nek gooien hij is verder ook wel rustig,met uitladen maar hij heeft ook al vaak zat vooral in de 1 paards dat die de stang er uit wipt ook al zit t haakje er in. je hebt ook een systeem dat de stang aan een kant zit kromgebogen (van die hang stangen) die je er niet helemaal uit hoeft te halen dan lukt het hem niet.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:01

Mijn nieuwe paard kreeg ook door dat hij onder de stang door kon. De stang eraf geschroefd en een stuk lager gehangen.
Verder kwestie van opvoeden.
Mijn paarden "duwen" ook al tegen de stang voor ik ga uitladen. Ik laat ze gewoon staan totdat ze braaf wachten en haal dan pas de stang weg. Als ze duwen roep ik "ey" naar ze en geef ze een tik op de billen. Gewoon kwestie van geduld aanleren.

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:16

kijk het is het is niet mijn tralier en de stang hangen niet eens echt op paard hoogte.
weet dat je in Ifor willams tralier 2 hoogtes hebt dan zou je dan gewoon 2 stangen in kunnen hangen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:59

Dat zou een optie zijn, overleggen met de eigenaar van de trailer en zelf dematerialen kopen ervoor.
Als je geen eigen vervoer hebt moet het toch een kwestie van opvoeden worden. Dus aanleren te wachten in de trailer...tot in den treure oefenen dus, en als je zelf niet weet hoe het op te lossen , schakel dan iemand in dia dat wel kan. succes

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:04

mijn idee is toch dat de stang te hoog hangt voor je pony en verder is het inderdaad een kwestie van de pony goed op te voeden en te leren wachten.
Misschien kan je wel een manier vinden om een extra touw te spannen...

De mijne probeert er ook onmiddellijk af te komen van zodra de val open gaat. (zij heeft wel enorme angst op de trailer), maar zolang zij staat te duwen tegen de stang doen we hem niet los. zij krijgt meestal ook een tikje op der kont en dan weet ze dat het tijd is om te stoppen of dat we anders de val terug dichtdoen en nog even wachten }>

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:08

Je kan de stang ook op zijn kop ophangen, dan is hij lager. Tenminste als het een stang is met rechte pootjes. Een vriendin van vroeger had dat ook bij haar pony. Wel goede splitpennen er dan in doen!
Inderdaad opvoeden. Hij moet toch echt gaan leren dat het niet mag. Hij kan zich zelf er zelfs mee verwonden..

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:14

Fijn dat julli weer allemaal goeie iedeen hebben . hij is verder keurig opgevoed vindt ik vergeleken met andere paarden en pony,s op stal dus niet dat julli denken dat hij verder niet is opgevoed ik heb Mijn vader heeft het laatst een knietje gegeven ( niet bijzonder hard ofzo hoor) dat hielp wel even.

ik zal wel zien hoe het vanavond gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:26

Maar hij doet dat toch als je de klep naar beneden hebt en er dus naast staat?
Als je dan ziet dat hij achteruit gaat kun je hem toch een tik onder zijn billen geven? Kan hij verder supernetjes opgevoed zijn maar op de trailer heeft hij door hoe hij kunsten kan uithalen en jullie laten het toe.
Dus springzweepje erbij en ga aan zijn kant van de trailer staan, dan ziet hij je ook niet. Klep naar beneden en als hij achteruit loopt en duwt en tik onder zijn billen, staat hij even rustig stil dan de stang weg en paardje eruit. Je kunt dit heel simpel trainen want als je er niet bij bent doe je de klep dicht dus kan hij het ook niet proberen, als je hem een tik geeft van opzij de trailer ziet hij niet dat jij het doet en zal hij dus na verloop van tijd ook rustig blijven staan als de klep naar beneden is.