Paard aanmelden KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Paard aanmelden KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 10:18

Ik heb sinds kort mijn nieuwe paard. Ik heb hem aangemeld bij de KNHS via internet, daarna moest ik een kopie van het paspoort sturen, wat ik heb gedaan. Heb ik een voicemail bericht gehad van de KNHS dat ze hem niet kunnen registreren omdat ik niet als eigenaar sta vermeld. Ik heb alleen een kopie van de eerste bladzijde van het paspoort gestuurd, daar staat alleen fokker/eerste eigenaar. Waar staat dan wie de eigenaar is? De fokker zal toch de fokker blijven al ben ik de eigenaar? Hoe moet ik me dan als eigenaar vermelden? Ik snap er echt niks van :Y)

saarie

Re: Paard aanmelden KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:27

Heb je het paard voor het stamboek wel op jouw naam laten zetten?

mardai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:46

even bellen met knhs?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:50

Sinds wanneer is het verplicht om de papieren op naam te hebben staan dan?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:48

Mijn haflinger staat ook niet op mijn naam en ik heb wel gewoon een startkaart :) Ik denk dat ze iets anders bedoelen dan wat jij denkt, misschien even bellen met de KNHS? Op de eerste pagina van je paspoort staat de fokker/eigenaar, maar je kan ook een paard uitbrengen op wedstrijden waar jij geen eigenaar van bent.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:56

idd denk ook dat ze wat anders bedoelen, mijn paard is bijna 17 en staat nog steeds op de fokker als eigenaar :+

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:01

Je kan het paspoort opsturen naar het stamboek van het paard. Daar zetten ze de nieuwe eigenaar erin.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:07

Johanna59 schreef:
Je kan het paspoort opsturen naar het stamboek van het paard. Daar zetten ze de nieuwe eigenaar erin.

Maar daar moet je wel voor betalen :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:08

Ik denk ook dat ze iets anders bedoelen. Mijn paard staat ook niet op mijn naam geregistreerd en daar kon ik ook gewoon een startkaart bij aanvragen.
Anders zou dat automatisch betekenen dat je alleen nog maar mag starten met paarden waar je officieel de eigenaar van bent. Sneu voor al die verzorgsters/bijrijders met een startkaart.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:12

mijn NRPS staat ook niet officieel op mijn naam, alleen nog op fokker/1ste eigenaar (ik heb hem rechtstreeks)
En dit is ook gewoon goed gedaan.!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:13

Apple schreef:
Ik denk ook dat ze iets anders bedoelen. Mijn paard staat ook niet op mijn naam geregistreerd en daar kon ik ook gewoon een startkaart bij aanvragen.
Anders zou dat automatisch betekenen dat je alleen nog maar mag starten met paarden waar je officieel de eigenaar van bent. Sneu voor al die verzorgsters/bijrijders met een startkaart.

Bij mij het zelfde. Heb ook gewoon een startkaart. Daarbij is het paspoort geen eigendoms bewijs dus wel erg vreemd. Misschien toch even terug b ellen en vragen wat precies het probleem is? Ik heb trouwens ook nooit een kopie paspoort hoeven op te sturen alleen bepaalde nummers etc die er op vermeld staan.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:13

Bij de KNHS kun je een startkaart aanvragen zonder je als eigenaar van het paard te registreren. Zijn alleen maar extra kosten die je maakt en die niet nodig zijn. Neem even contact op met het secretariaat van je eigen vereniging, daar kunnen ze je verder helpen.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:20

Johanna59 schreef:

Dit heb ik gedaan, en dat moest volgens de knhs. Ik heb namelijk even gebeld. Mijn probleem is dus opgelost, hoe het kan dat je op iemand anders paard kan starten snap ik dan ook niet. Het is me toch echt verteld dat ik de eigenaar moet zijn want ik heb het gevraagd.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:49

Talloze ruiters starten op een paard waar ze geen eigenaar van zijn. Verzorgpaarden, stalruiters van sport-/handelstallen etc. Is in mijn ogen echt niet vreemd.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:58

TJolieke schreef:
Talloze ruiters starten op een paard waar ze geen eigenaar van zijn. Verzorgpaarden, stalruiters van sport-/handelstallen etc. Is in mijn ogen echt niet vreemd.

Ik zeg ook niet dat het vreemd is :P Ik zeg alleen dat de knhs mij heeft verteld dat ik als eigenaar vermeld moet staan willen ze mijn paard aanmelden, dus heb ik dat gedaan.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:16

misschien een domme vraag maar kan ik ook met een hengst wedstrijden gaan rijden? :o

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:39

even de reglementen lezen (zowel van Bokt als de KNHS ;) )

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:43

Voor een startkaart hoeft je paard niet op je eigen naam te staan. Maar in mijn Knhs komen ook je op naam staande paarden te staan, waarschijnlijk is het daarvoor. Ik heb een ruintje gehad, waar ik zelf geen wedstrijden mee reed, maar waar ik wel bij als eigenaar stond vermeld, die staat er bij mijn knhs gewoon tussen vermeld. (maar dus niet bij de startkaarten)

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 12:30

Ik heb mijn paard nu aangemeld bij de KNHS en kan dus een startkaart aanvragen. Als ik dat doe staat er iets in de richting van; een paard mag niet aangemeld zijn bij een ponyvereniging. Ik was met mijn pony lid bij de ponyvereniging en ga binnenkort bij de paarden rijden maar hoe moet ik dat dan veranderen bij mijn knhs?

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:54

Ja je moet het paspoort opsturen naar je stamboek en dan veranderen zij dit.
Groetjes

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:34

Dan moet het wedstrijdsecretariaat van je vereniging je ook even aanmelden bij de paardenvereniging. Normaal gesproken heeft de ponyvereniging een andere naam en ander Knhs nummer dan de paardenvereniging. Als ze dit verandert hebben kun je via mijn Knhs de kaart aanvragen ;) Dan staan beide verenigingen er in. ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:40

heart4horses schreef:
Ik heb mijn paard nu aangemeld bij de KNHS en kan dus een startkaart aanvragen. Als ik dat doe staat er iets in de richting van; een paard mag niet aangemeld zijn bij een ponyvereniging. Ik was met mijn pony lid bij de ponyvereniging en ga binnenkort bij de paarden rijden maar hoe moet ik dat dan veranderen bij mijn knhs?

Ik denk dat je via een "ponyclub" niet met een "paard" kan starten.
Andere vereniging zoeken, of vragen of jou ponyclub ook een paardenclub heeft.
Ben je 18 jaar of ouder?

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 22:42

maessie schreef:
Dan moet het wedstrijdsecretariaat van je vereniging je ook even aanmelden bij de paardenvereniging. Normaal gesproken heeft de ponyvereniging een andere naam en ander Knhs nummer dan de paardenvereniging. Als ze dit verandert hebben kun je via mijn Knhs de kaart aanvragen ;) Dan staan beide verenigingen er in. ;)

Bedankt dat ga ik morgen meteen regelen :)