Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk dat ze iets anders bedoelen dan wat jij denkt, misschien even bellen met de KNHS? Op de eerste pagina van je paspoort staat de fokker/eigenaar, maar je kan ook een paard uitbrengen op wedstrijden waar jij geen eigenaar van bent. Apple schreef:Ik denk ook dat ze iets anders bedoelen. Mijn paard staat ook niet op mijn naam geregistreerd en daar kon ik ook gewoon een startkaart bij aanvragen.
Anders zou dat automatisch betekenen dat je alleen nog maar mag starten met paarden waar je officieel de eigenaar van bent. Sneu voor al die verzorgsters/bijrijders met een startkaart.
Johanna59 schreef:Je kan het paspoort opsturen naar het stamboek van het paard. Daar zetten ze de nieuwe eigenaar erin.
TJolieke schreef:Talloze ruiters starten op een paard waar ze geen eigenaar van zijn. Verzorgpaarden, stalruiters van sport-/handelstallen etc. Is in mijn ogen echt niet vreemd.
Ik zeg alleen dat de knhs mij heeft verteld dat ik als eigenaar vermeld moet staan willen ze mijn paard aanmelden, dus heb ik dat gedaan.
Dan staan beide verenigingen er in.
heart4horses schreef:Ik heb mijn paard nu aangemeld bij de KNHS en kan dus een startkaart aanvragen. Als ik dat doe staat er iets in de richting van; een paard mag niet aangemeld zijn bij een ponyvereniging. Ik was met mijn pony lid bij de ponyvereniging en ga binnenkort bij de paarden rijden maar hoe moet ik dat dan veranderen bij mijn knhs?
maessie schreef:Dan moet het wedstrijdsecretariaat van je vereniging je ook even aanmelden bij de paardenvereniging. Normaal gesproken heeft de ponyvereniging een andere naam en ander Knhs nummer dan de paardenvereniging. Als ze dit verandert hebben kun je via mijn Knhs de kaart aanvragenDan staan beide verenigingen er in.