leren zitvlak of rondgestikt met kniestukken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kornet

leren zitvlak of rondgestikt met kniestukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 00:39

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe broeken. Tot nu toe had ik altijd wat simpelere en goedkopere met een rondgestikt zitvlak en (lederen)kniestukken, maar zit nu te denken aan een kunstlederen zitvlak.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en wat kunnen jullie mij aanbevelen?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:42

In het vorige topic heb ik al wat aangegeven , maar persoonlijk vind ik een leren zit vlak heerlijk! Geen geschuif met die billen op een leren zadel , gewoon lekker stevig zitten.
Zoek wel een broek uit met een soepel zitvlak , heb er ook wel eens een gehad die was zo stijf als een hark , dat zit dan weer niet :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:42

Het is wel erg wennen en het duurt even voordat je eraan gewend bent. De stof moet namelijk nog opgerekt worden.
Ik heb het geprobeert, maar vond het niks. Na blaren aan de buitenkant van mijn benen te hebben gekregen heb ik het opgegeven.

Dan maar gewoon rondgestikt. Zit ook lekker en valt goed.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:45

Blaren? , wow dat heb ik nog nooit gehoort! Wat voor broeken waren dat dan?
Ik heb ze van Nedhorse en deze zitten heerlijk , zitvlak is erg zacht.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:59

Van Global.
Draag nu met rondgenaait zitvlak of met zitvlak van ander materiaal wat beter meerekt. Mijn Eurostar zit heerlijk.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 01:13

Global geen ervaring mee , maar klinkt niet fijn!
Eurostars zijn heerlijke rijbroeken , heb er 1 met en een zonder leren zitvlak ,over beide geen klagen :D

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 02:04

Is heel persoonlijk maar ik hou niet van kunstlederen zitvlakken en geef de voorkeur aan een rondgenaaid zitvlak omdat ik me daar vrijer in voel.

Kornet

Re: leren zitvlak of rondgestikt met kniestukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:05

Bedankt allemaal. Ik ga het gewoon eerst eens proberen. Aangezien ik nog wat problemen heb met in het zadel blijven zitten bij galop en doorzitten. Vandaar dat ik dacht dat een leren zitvlak mij daar wat beter bij kon helpen ipv het geglij op mn zadel. Ik ga er vrijdag gewoon 1 halen. Ik begrijp dat de eurostar wel bevallen. Ik ga het wel zien.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:09

Ik moet wel toegeven de rijbroeken van de goedkopere merken zoals harry horses, global etc. zit het zitvlak echt voor geen meter verkeerd leer en niet soepel. Ik heb ze van Eurostar en pikeur zit heerlijik en wil ook niet meer anders.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:41

Wel ff maatje groter nemen met leren kont, anders kun je niet goed bewegen/opstappen, zit altijd wat strakker.
Heb nu zelf een nieuwe rijbroek met leren zitvlak van HH, de Festoon nieuw model. Deze heeft een zitvlak van stretch-kunstleer, zit heel fijn. Verder gewoon steekzakken, ben er erg tevreden over.

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 15:11

Bedankt voor de tip BopjeBo. Maar ik koop toch nooit zonder eerst te passen. En ik denk dat ze bij divoza, waar ik naar toe ga, mij wel goed kunnen helpen.

NicoleBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:05

Ik zou gaan voor de rijbroek met het leren zitvak omdat je dan na mijn idee iets steviger in het zadel zit.

veel succes met keuze maken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:16

Leren zitvlak vind ik persoonlijk heerlijk zitten. Je zit stiller in het zadel, maar het nadeel vind ik zelf dat ik nu niet meer zonder kan :')

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:37

Ik vind het ook heerlijk zitten, misschien voor iedereen verschillend. Wel heb ik bij m'n wedstrijdrijbroeken echt dat het wat stug aanvoelt in het zadel, maar dat is natuurlijk omdat je die minder vaak gebruikt dan je trainingsrijbroek. Maar is zeker het proberen waard TS :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:53

Sinds ik (kunst)leren rijvlakken heb (dus van de poep tot halverwege de kuit) wil ik niets anders meer.

Ik heb een pikeur, een pk en een harry's horse. Ik moet zeggen dat die laatste (ook de goedkoopste aan ong 50 eur ipv 100 à 120) beetje draait en eigenlijk niet zo super zit.

Dus als je dan toch gaat investeren in een broek met lederen zitvlak, doe het dan van de eerste keer goed.

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:02

ik kan je er verder niet mee helpen omdat ik toch wat zwaarder ben zitten rijbroeken met een leren zitvlak niet lekker bij mij.
ik heb eigenlijk altijd de heerlijke rijbroeken gehad van HH. :)

SachaPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:13

Ben benieuwd waar je mee thuis gekomen bent? :) Ikzelf ben ook helemaal voorstander van broeken met leren zitvlak en Eurostar heeft een prima prijs / kwaliteit verhouding. Die wat goedkopere merken gaan zo gauw pillen. Eurostar inderdaad wel altijd een maatje groter. En als je eenmaal gewend bent, dan wil je niet meer zonder. Ik reed door de weeks altijd met broeken met leren zitvlak, maar mijn wedstrijdbroek had dat niet. Dus dat ging niet lekker .... ook maar gauw een witte eurostar gekocht :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:17

Ik vind ze echt vreselijk, die (kunst)leren zitvlakken. Ik heb er nu nog 1 van eurostar en nog een andere, maar ze gaan beide de poort uit. Ook hier blaren aan mijn benen (binnenkant) ervan en het zit nergens naar. Geef mij maar gewoon een rondgenaaid zitvlak met of zonder suéde knievlakken.

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:13

SachaPhantom schreef:
Ben benieuwd waar je mee thuis gekomen bent? :) Ikzelf ben ook helemaal voorstander van broeken met leren zitvlak en Eurostar heeft een prima prijs / kwaliteit verhouding. Die wat goedkopere merken gaan zo gauw pillen. Eurostar inderdaad wel altijd een maatje groter. En als je eenmaal gewend bent, dan wil je niet meer zonder. Ik reed door de weeks altijd met broeken met leren zitvlak, maar mijn wedstrijdbroek had dat niet. Dus dat ging niet lekker .... ook maar gauw een witte eurostar gekocht :)

Ik ben ook heel benieuwd. Morgenochtend ga ik naar divoza, dus morgenmiddag weet ik meer. Maar de eurostar ga ik zeker aanproberen. Neem aan dat de mannenbroeken niet veel zullen verschillen van de damesbroeken.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:15

Eurostar Klarissa of Eurostar Benny Check! :o

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:24

De kogel is door de kerk. Het is de Eurostar Dorina geworden. Maar waarom is het toch zo moeilijk om leuke mannenbroeken te vinden, behalve pikeur. En omdat ik geen zin heb om voor pikeur te betalen heeft deze jongen maar een dames broek moeten kiezen. Al zoveel zaken langs geweest en gewoon nergens fatsoenlijke mannenbroeken te krijgen, voor een beetje schappelijke prijs.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:02

Dat dacht ik al, zie ook altijd maar weinig mannenbroeken in de winkels hangen. Daarnaast vind ik rijbroeken in het algemeen veel te duur. Alles wat bij mij lekker zit betaal je al snel 100 euro voor. Had geluk dat mijn laatste rijbroek verkeerd was aangeslagen. Voor een Eurostar van 119,95 heb ik 49,95 betaald.
Maar past dat wel goed, zo'n damesbroek? :o

Kornet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:14

Lous schreef:
Dat dacht ik al, zie ook altijd maar weinig mannenbroeken in de winkels hangen. Daarnaast vind ik rijbroeken in het algemeen veel te duur. Alles wat bij mij lekker zit betaal je al snel 100 euro voor. Had geluk dat mijn laatste rijbroek verkeerd was aangeslagen. Voor een Eurostar van 119,95 heb ik 49,95 betaald.
Maar past dat wel goed, zo'n damesbroek? :o

Zelfs de mevrouw van de winkel vond rijbroeken in het algemeen veel te duur. 200 euro voor een broek... en dan ook nog alleen voor paardrijden... Sorry, maar zolang ik mn persoonlijke sponsor ben, vind ik dat net te veel geld.
Het past prima, je moet alleen een grotere dames maat hebben. En het verschil zie je niet eens, behalve dat de rits andersom zit. Je moet als man wel goed kijken dat de broek een beetje mannelijk staat en dus niet een echt vrouwelijk model pakt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:22

Kennelijk is dat dan goed gelukt. Gelukkig zijn er nog enkele ruitersportwinkels die goedkopere modellen hebben die kwalitatief goed zijn.
Broeken van t Ruitergilde vind ik zelf erg prettig, maar worden hier niet in de buurt verkocht. Binnenkort de goedkopere broeken van Epplejeck maar eens proberen.

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:34

ik rij liever met een broek met leren zitvlak.
alleen kan ik nu niet meer met een rijbroek zonder leren zitvlak rijden :o