Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:heb je geen mogelijkheid om de ruin gewoon bij andere ruinen te zetten?
desnoods een leeg stuk tussen hem en de merrie,zodat hij er echt niet bij kan?
zou daar toch eerder voor kiezen dan er medicatie in te stoppen.
Tulandro schreef:Je hebt kans dat als je er ruimte tussen gaat creeëren dat hij heen en weer gaat rennen voor het hek. Deze paarden zijn compleet in de war en raken geheel over de toeren bij het ruiken van merries. Ik heb er ook zo één (gelukkig doet hij het zeer zelden). Juist met ruimte er tussen gaat het fout.
Ik lees even mee met suggesties Ts, want ik hou mijn hart ook weer vast voor het buiten spelen deze zomer.

Marigold schreef:ik weet niet of ik nu iets heel doms zeg, maar bij mensen kan je dan in sommige gevallen dopamineremmers geven.
beetje hetzelfde idee als het doorbreken van een verslaving situatie.
doordat de dopamine afgifte wordt geremd wordt door het verkeerde gedrag de verwachte roes niet meer bereikt, waardoor de drang naar het gedrag afneemt en het cirkeltje wordt doorbroken.
een paard (een dier) reageerd vooral belonings gericht, het doet dat wat hem iets goeds geeft.
als dat dekken dus geen euforie of voldoening meer geeft dan zal hij andere hobby's zoeken.
maar goed, dat is een theorie terwijl ik niet eens weet of het door jou genoemde medicijn iets soortgelijkst is of een soortgelijke werking heeft.