Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shenavallie schreef:Ik heb deze uitspraak altijd al heel dubbel gevonden, want mijn paard schraapt ook enkel maar TIJDENS het poetsen. Dus dan doet hij het imo niet omdat hij geen aandacht krijgt. Ik sta vaak genoeg met hem te tutten en praat wat tegen hem.Dieren blijven inderdaad net zolang met iets doorgaan tot het ze lukt om aandacht te krijgen, zowel positief als negatief.
! En néén dan leer ik het schrapen niet aan, want sinds ik dit doe, doet hij het bijna niet meer. Shanelle schreef:Shenavallie schreef:Ik heb deze uitspraak altijd al heel dubbel gevonden, want mijn paard schraapt ook enkel maar TIJDENS het poetsen. Dus dan doet hij het imo niet omdat hij geen aandacht krijgt. Ik sta vaak genoeg met hem te tutten en praat wat tegen hem.Dieren blijven inderdaad net zolang met iets doorgaan tot het ze lukt om aandacht te krijgen, zowel positief als negatief.
Bij ons helpt negeren gewoon echt niet, ik ben hem nu 'neer' aan het aanleren; van zodra hij zijn hoef optilt om te schrapen zeg ik neer en als hij het doet beloon ik hem. Ik heb zijn spelletje dus maar mooi omgekeerd! En néén dan leer ik het schrapen niet aan, want sinds ik dit doe, doet hij het bijna niet meer.

) meintje schreef:Op zich een goed idee, maar dan weet je dat hij ergens last van heeft en leer je hem vervolgens dat je zijn gedrag herkent en daarna negeert??
.
maarja)
doei schreef:Bij mijn paard heb ik het zelf aangeleerd.
Van alles geprobeerd, maar totaal negeren is de uitkomst. Mijn paard doet het NIET meer!
Stel je loopt weg bij de poetsplaats om iets te pakken en het paard gaat schrapen, gewoon wegblijven en pas terugkomen als het stopt.
Belonen wanneer het paard niet schraapt, negeren als het dit wel doet.
edit:
Schrapen doen paarden ook wanneer ze nodig moeten plassen of bij buikpijn. Let hier op!