Zadel pijn??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Zadel pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 17:07

Hallo Bokkers,

Ik weet niet of ik dit goed plaats maar anders krijg ik er vast wel een reactie op. Ik heb een hele gekke vraag, maar ik vroeg me af waar zou het door komen en hebben meer ('slanke')mensen last van het zelfde probleem.

Ik ben een slank persoon, dus heb niet veel vet over. En altijd na het rijden heb ik zo'n last van mijn 'kont' botten om het beter te beschrijven eigenlijk de plek waar je op zit 'waar je klemt' gewoon bij het lopen voelt het als spierpijn maar zodra ik weer op het zadel ga zitten dan is het geen spierpijn dan spring ik er het liefst weer van af. Nu heb ik sterk het vermoeden dat dit gewoon aan mijn zadel ligt ik heb nu verschillende dressuur zadels gehad tweede hands en merkloos dus ik heb een sterk vermoeden dat de zadels waar mee ik gereden heb gewoon toe zijn aan goede opvulling op deze plek. Ik woon samen en heb paarden en een hond, dit alles kost al veel geld. En ik werk 32 uur per week dus echt geld voor een nieuw goed dressuur zadel heb ik zo 1 2 3 even niet. Dit wil ik wel over wegen, maar is het hele probleem hier mee ook opgelost?

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ook deze 'vervelende' ervaring hebben, en natuurlijk adviesen.

Akecheta

Re: Zadel pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:12

Je zou eens een bontje over het zadel kunnen proberen, Geen neppert, maar een echte. Goede kwaliteit, dikke wol. Ik rijd met een bontje omdat ik anders "stuk rij". Ondanks dat het niet het doel van het bontje was, heb ik nu een heerlijk zacht zadel. Ik heb 'm gekocht bij Country Mill in Nijkerk.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:14

Laatst bijgewerkt door lindatje op 28-03-11 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:14

misschien een gel zitting voor over je zadel? :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:15

Gerda20 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik weet niet of ik dit goed plaats maar anders krijg ik er vast wel een reactie op. Ik heb een hele gekke vraag, maar ik vroeg me af waar zou het door komen en hebben meer ('slanke')mensen last van het zelfde probleem.

Ik ben een slank persoon, dus heb niet veel vet over. En altijd na het rijden heb ik zo'n last van mijn 'kont' botten om het beter te beschrijven eigenlijk de plek waar je op zit 'waar je klemt' gewoon bij het lopen voelt het als spierpijn maar zodra ik weer op het zadel ga zitten dan is het geen spierpijn dan spring ik er het liefst weer van af. Nu heb ik sterk het vermoeden dat dit gewoon aan mijn zadel ligt ik heb nu verschillende dressuur zadels gehad tweede hands en merkloos dus ik heb een sterk vermoeden dat de zadels waar mee ik gereden heb gewoon toe zijn aan goede opvulling op deze plek. Ik woon samen en heb paarden en een hond, dit alles kost al veel geld. En ik werk 32 uur per week dus echt geld voor een nieuw goed dressuur zadel heb ik zo 1 2 3 even niet. Dit wil ik wel over wegen, maar is het hele probleem hier mee ook opgelost?

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ook deze 'vervelende' ervaring hebben, en natuurlijk adviesen.

Net als tip van Gooya, bontje (echt wol) voor het kontje en bij mij is het over sinds ik daar bij een string aandoe met rijden. :(:)

coco123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:16

hallo,

Ken het probleem helemaal :j . Bij mij toen ik met een (ook duur zadel) van iemand anders moest rijden. Het was meteen weer over bij mijn eigen zadel. Als je echt geen nieuw zadel wilt zou ik ook zeggen een bontje over het zadel heen.

Succes!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:03

Ik heb een gel pad gekocht. Dit had ik veel eerder moeten bedenken. Het zit heerlijk!!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:05

Fijn om te horen dat je iets hebt gevonden tegen de pijn!

Geniet er lekker van!

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:22

gefeliciteerd dat het is gelukt