Vraagje: Kunststof of houten trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Vraagje: Kunststof of houten trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:20

Ik heb een vraag.
Ik heb nu een 1,5 paards houten trailer met kunststof kap en kan een 1,5 paards polyestertrailer kopen
die extra breed en extra hoog is..
Wat is qua kwaliteit beter en wat zijn de voor/nadelen van een polyester trailer?
Ik ben bang dat mijn paarden straks niet in die polyester meer willen ivm meer geluiden.
Graag jullie ervaringen/meningen.
Alvast bedankt!

cissy

Re: Vraagje: Kunststof of houten trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:45

Polyesther is nooit helemaal vol polyesther maar de binnenkant is hout.
Test voordat je m gaat kopen eerst de zijwanden, als die meer meegeven dan je oude trailer dan lekker laten staan, ga maar eens na wat het doet als je paard met zn hele gewicht tegen de wand zou gaan hangen.
Het ziet er mooier uit maar is niet persé beter dan een vol houten trailer. Het staat of valt ook met onderhoud en kwaliteit vd materialen.

Snadra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:09

Het ligt er idd aan in beide gevallen hoe goed de trailer wordt onderhouden, maar ik denk dat een polyester trailer minder onderhoud met zich mee brengt.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:05

Polyester brengt op ten duur juist meer onderhoud met zich mee. Van de meeste trailers lost door UV invloed de laklaag op waardoor hij ruw wordt en je hem opnieuw moet spuiten / lakken om hem mooi te houden. Of dit voor hout met een kunststof laagje ook geldt heb ik geen ervaring mee. Oudere houten trailers moet je lakken / oliën, dus in dat opzicht zit er weinig verschil tussen de materialen.

Van beide trailers is het van belang dat je de kitranden goed onderhoudt, kit moet je om de paar jaar vervangen.

Het grootste verschil zit hem erin dat bij een houten trailer het relatief eenvoudig is om een stuk plaat te vervangen (bijvoorbeeld door schade of rotting). Bij een polyester trailer is dat vrijwel niet te doen. Aangezien in de meeste polyester trailers hout is verwerkt tussen de platen, kan dat gaan rotten en als dat gebeurd kun je je trailer weggooien. Er zijn echter ook polyester trailers waar geen hout tussen de polyester lagen is verwerkt.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:19

Wij hebben thuis een Ifor Williams trailer en zover ik weet zit hier geen hout in? Hout zal gewoon sneller rotten denk ik. Wij hebben de onze al jaren en die wordt dagelijks gebruikt maar na een poetsbeurtje met de hogedrukreiniger ziet die er toch nog zo goed als nieuw uit! Denk niet dat ik ooit nog een andere wil.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:58

Het is een Sluis xxl trailer uit 2003.
Vorig jaar nog helemaal een beurt gehad en het reservewiel is vervangen..
Het gaat me niet zozeer om het onderhoud maar meer om het geluid van buiten de trailer.
Is dit veel gehoriger?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:50

Het is lastig te zeggen of die trailer 'gehoriger' is dan je huidige. In de regel is het wel hoe gladder het materiaal aan de binnenkant is, hoe gehoriger. Maar geluid kan ook contactgeluid zijn afkomstig van de banden e.d. Een rubber gietvloer dempt het geluid in de trailer veel beter dan bijvoorbeeld een rubber mat. Een polyester trailer kan dus meer geluid maken dan je huidige, maar ook minder. Hangt er helemaal vanaf hoe hij opgebouwd is.

Wil je het zeker weten, zul je dit moeten meten met geschikte apparatuur.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:58

Bentleyyy schreef:
Wij hebben thuis een Ifor Williams trailer en zover ik weet zit hier geen hout in? Hout zal gewoon sneller rotten denk ik. Wij hebben de onze al jaren en die wordt dagelijks gebruikt maar na een poetsbeurtje met de hogedrukreiniger ziet die er toch nog zo goed als nieuw uit! Denk niet dat ik ooit nog een andere wil.

De zijwanden van Ifor bevatten wel degelijk hout maar door de aluminium toplaag aan de buitenzijde en de bekleding aan de binnenzijde zie je het niet.
Maar wel beste trailers !!