Tips trailmak maken? HELP!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myrrie08

Tips trailmak maken? HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 17:31

HELP!

Mijn d pony is niet trailer mak
Het is zon goede spring pony wedstrijden doet hij super!
Heb nu wel 1 probleem kan niet op verre wedstrijden gaan want moet er stappend naar toe, om de simpelste reden dat hij niet trailer mak is.
Het is niet dat hij eigenwijs is hij is er super bang voor,
Vroeger is hij de trailer in geslagen en druft er nu niet eens meer langs te lopen,

als hij er in staat, rent hij er weer uit
als de stang al vast zit raakt hij totaal in paniek,
en gaat steigeren als hij er voor staat,

heb echt alle manieren die mensen op stal aanbevelen al geprobeerd,
longeerlijnen, trailer in de bak en er net zo lang bij blijven staan tot hij er zonder dwingen in loopt,
lokken met snoepjes,
clicket training

Niks helpt, iemand nog ideeën?

Of weet je nog iemand die paarden trailermak maakt zonder hem hard handig te slaan ofzo, in de buurt van lichtenvoorde, zodat er zo minmogelijk vervoers kosten betaalt hoeven worden?

Laatst stond de trailer 10 meter van de bakhoek vandaan, hij durfde gewoon de hoek niet door.

PLZ help! ik wil zo graag op wedstrijd |(

cissy

Re: Tips trailmak maken? HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:54

Ik zou je kunnen helpen maar je zit 130 km bij me vandaan, mocht je niemand kunnen vinden dan zou dat een optie kunnen zijn maar zelfs ik kom niet gratis :o Kijk maar eens op de site in mijn onderschrift wat ik doe met trailerladen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:56

Heb je zelf een trailer? Dan zou ik als je de mogelijkheid hebt de trailer neerzetten zodat hij er zelf in en uit zou kunnen. Bovenop de plank / beetje binnen leg je zijn hooi neer na een dag halverwege de trailer en zo een paard keer daar zijn hooi geven. Let wel bij een 2-paard trailer tussenschot erin laten zodat hij niet kan keren in de trailer. na een paar dagen voorin de trailer geven.
Gewoon heel veel geduld. Succes.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:00

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:09

Ik zat ook net te denken, gewoon trailer openzetten in een wei, en voer erin leggen (of hangen). Laat zelf maar wennen, als ze echt bang zijn zijn ze toch sterker dan jij..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:12

Wat wij bij onze pony's hebben gedaan is een kleine paddock maken met een open trailer.
Daar een bak voer in en zo een dag laten staan.
Na een paar uur stond het spul erin en hebben eigenlijk geen problemen meer gehad.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:21

myrrie08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:28

Jai k echt zelf ook wel aan de trailer op wei/bak zetten en dan hem er zelf op zijn eigen tempo in laten gaan.
Maar me pony staat op een pension stal en we hebben altijd de trailer van stal te leen, en die eigenaar zegt dat dat niet goed is ofzo.
Hij zegt dat je beter hem steedst in en uit de trailer kan halen, maar zie hem er maar eens naast te krijgen, laat staan in? %)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:37

Met heeeel veeel geduld !
En kleine stapjes, als hij al door het lint gaat vóór de trailer, zou ik daar beginnen met de 'training'.
Laat hem eens rondsnuffelen aan de trailer, wanneer hij begint te ontspannen, gewoon belonen met een snoepje of eender welk ander voer.
Als hij naast/voor/bij/.. de trailer ontspannen is, kan je de laadklep naar beneden doen en hem daar aan laten snuffelen, en stapje voor stapje verder proberen te gaan, binnen de kortste keren (als het goed is) zet hij vrijwillig enkele stapjes op de laadklep.
En zo met véél geduld en kleine stapjes verder opbouwen tot dat hij volledig ontspannen op de trailer kan staan.
Als je dan eens met hem op de trailer ergens heen wilt rijden, ga dan natuurlijk niet meteen té ver hé, doe een blokje om, laad hem af en belonen, belonen, belonen !
En als hij eens paniekeerd, laat hem maar achteruit gaan (meestal trekken ze achteruit), ga niet tegen trekken, want ze zijn toch altijd sterker als jou ;)

Anders werkt het advies van de anderen hier ook goed hoor, maar aangezien je zegt dat een trailer in de paddock/weide zetten niet gaat maakt het dat wel moeilijker voor je jammer genoeg, spijtig dat je dat daar niet kan, zou goed hebben geholpen !

Hopelijk kan je wat met mijn advies ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:39

Eddy Modde inderdaad. Is een stalgenoot naar toegeweest.
Heel vriendelijke manier van met paarden omgaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:20

Er zijn vele tips te vinden inderdaad, waarvan hier ook al wat geschreven. Maar je hebt zelf al aardig wat geprobeerd (tips van stalgenoten) zonder succes, dus zou het op z'n minst onder begeleiding gaan doen.
Ben geografisch niet zo sterk :P dus wie bij Lichtenvoorde in de buurt zit kan ik je niet vertellen. Maar met wat zoeken hier/google gaat 't vast wel lukken.