Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordnina schreef:Ik zou wachten tot half mei en nu beginnen met het voeren van lijnzaad(olie). Als ze half mei nog onvoldoende uit de vacht zijn en ze staan echt te zweten dan zou ik het scheerapparaat ter hand nemen.
suuzje11 schreef:fjordnina schreef:Ik zou wachten tot half mei en nu beginnen met het voeren van lijnzaad(olie). Als ze half mei nog onvoldoende uit de vacht zijn en ze staan echt te zweten dan zou ik het scheerapparaat ter hand nemen.
Mag ik vragen wat er gebeurt als je ze lijnzaad(olie) geeft?
Maar mijn shetten staan nu al op de borst te zweten en ik kan ze niet scheren
hoe kan ik dit op lossen?
fjordnina schreef:Ik zou wachten tot half mei en nu beginnen met het voeren van lijnzaad(olie). Als ze half mei nog onvoldoende uit de vacht zijn en ze staan echt te zweten dan zou ik het scheerapparaat ter hand nemen.
? De natuur doet zijn werk echt wel hoor... Maar omdat ze zo'n bos haar erbij krijgen duurt het gewoon langer dan bij andere rassen. shetjessweet schreef:Als je ze nu zou scheren moeten ze zeker een deken op. Overdag mag het dan warm zijn, 's nachts niet. Het heeft hier vannacht nog 5 graden gevroren! Mijn shet wordt half april geschoren wegens medische redenen en zelfs voor hem heb ik nog een deken klaarliggen voor de nachten.
Ik zou ze niet scheren. Gewoon flink borstelen en lijnzaadolie over het voer. Het duurt bij shetjes altijd wat langer dan bij rijpaarden. Een klein beetje zweet op de borst na een wandelingetje is niet zo erg. Overigens zijn jouw wandelingetjes best intensief voor een tweejarige, dus zo vreemd is het niet dat ze zweten.
Bizzybijtje schreef:Waarom zou je scheren? De natuur doet zijn werk echt wel hoor... Maar omdat ze zo'n bos haar erbij krijgen duurt het gewoon langer dan bij andere rassen.
roxy_ZharaX schreef:Bizzybijtje schreef:Waarom zou je scheren? De natuur doet zijn werk echt wel hoor... Maar omdat ze zo'n bos haar erbij krijgen duurt het gewoon langer dan bij andere rassen.
maar je moet de natuur helpen want zoals ik schreef kwamen ze er vorig jaar ook ni door vandaar maar ik zal
het proberen met lijnzaadolie. Maar wat doet dat eigelijk is dat voor rapper te verharen ofzo?
roxy_ZharaX schreef:shetjessweet schreef:Als je ze nu zou scheren moeten ze zeker een deken op. Overdag mag het dan warm zijn, 's nachts niet. Het heeft hier vannacht nog 5 graden gevroren! Mijn shet wordt half april geschoren wegens medische redenen en zelfs voor hem heb ik nog een deken klaarliggen voor de nachten.
Ik zou ze niet scheren. Gewoon flink borstelen en lijnzaadolie over het voer. Het duurt bij shetjes altijd wat langer dan bij rijpaarden. Een klein beetje zweet op de borst na een wandelingetje is niet zo erg. Overigens zijn jouw wandelingetjes best intensief voor een tweejarige, dus zo vreemd is het niet dat ze zweten.
ze krijgen geen brokken moet ik dat lijnzaadolie over hun hooi of over hun dagelijkse wortels doen
bij ons vrriest het niet meer
de wandelingen zijn meer stap hoor maar ik ben bezig met hun conditie ze kunnen het best aan hoor. ik wil ze namelijk voor de koets beleren:)
Ik scheer mij shet om medische redenen, niet de TS, die vindt gewoon dat haar shetten te veel zweten als ze "werken". Ik ben het dus ook helemaal met je eerste post eens: Het lijkt mij absoluut niet noodzakelijk en niet gewenst dat de TS haar pony's scheert. Het is beter als die beestjes weer in hun ritme komen en zelf verharen. Ze zijn nog jong. shetjessweet schreef:@Bentleyyy
Volgens mij heb jij ergens wat verkeerd gequote of zo.Ik scheer mij shet om medische redenen, niet de TS, die vindt gewoon dat haar shetten te veel zweten als ze "werken". Ik ben het dus ook helemaal met je eerste post eens: Het lijkt mij absoluut niet noodzakelijk en niet gewenst dat de TS haar pony's scheert. Het is beter als die beestjes weer in hun ritme komen en zelf verharen. Ze zijn nog jong.