Wij hebben thuis een haflinger shetlander en shetland veulen. Nou is dit veulen erg op de mens gericht en wil nu al heel veel voor je doen. Maar nu vraag ik mij af... wat is verantwoord? Ze word ergens in deze zomervakantie alweer 1. Het enige wat ik nu met haar doe is lekker wandelen. Gewoon lekker door de tuin heen en dat vind ze geweldig. Ook went ze al een beetje aan de trailer(het is inderdaad vroeg) maar dit vind ze ook ongelooflijk leuk. Als je in de trailer gaat zitten en tegen haar praat loopt ze er zo in of uit. Dus ik ben nieuwschierig wat ik met zo'n leuk klein veulentje (verantwoord) kan doen.
Tigra_
Geplaatst: 27-03-11 13:19
Een keer een borstel erover, hoefjes optillen. En af toe een kleine wandeling kan geen kwaad. Maar daar zou ik het bij houden.
Oke dankjewel want ze wil zoveel eigenlijk wel, hoefjes optillen lukt al, zelfs achter vind ze niet meer raar. En een borstel vind ze gewoon weg geweldig.
mardai
Geplaatst: 29-03-11 11:53
je kan natuurlijk lekker met haar gaan wandelen, en haar alvast laten wennen aan alle dingen waarvan je dadelijk wilt dat die normaal zijn. ons veulen heeft al eens een zadeltje op gehad, deken, longeersingeltje. ook longeerd ik de merrie vaak met haar in de bak, ze loopt dan mooi mee. beetje schriktraining, plastic e.d. allemaal dingen waar je geen kwaad mee kunt doen.