EFO en vergoeding holistisch dierenarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

EFO en vergoeding holistisch dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 09:37

Beste Bokkers,

In 2009 heb ik bij mijn paard een holistisch dierenarts laten komen en werd door mijn verzekering, EFO, de behandeling vergoed. De medicijnen niet, maar dit wist ik van te voren.

Nu eind 2010, begin 2011, is dezelfde dierenarts weer bij mijn paard geweest, maar tot mijn grote verbazing (en woede) kreeg ik de behandeling nu niet vergoed. Reden: fysio en andere therapieen worden niet vergoed. Zijn er misschien wijzigingen in de voorwaarden gekomen die ik gemist heb? Wat ik me nu afvraag: zijn er andere Bokkers, verzekerd bij EFO die de holistisch dierenarts wel of niet uitgekeerd hebben gekregen? Was mijn uitkering in 2009 een mazzeltje?

Breghje

Re: EFO en vergoeding holistisch dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:56

Ik heb mijn paard ook bij EFO verzekerd, maar ik krijg ook de alternatieve artsen niet vergoed. (Osteopaat, natuurgeneeskundige etc) Je zou je polisvoorwaarden even na kunnen kijken, of ze even bellen waarom je het toen wel en nu niet vergoed krijgt. Wat ook kan, maar dan zou je dat weten denk ik, is dat je overgestapt bent naar een ander pakket?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:28

Het ligt eraan hoe je bent verzekerd.
Kijk hier eens op. met name artikel 41.
http://www.efo.nl/websites/efo.nl/mediadepot/md108.pdf
Dit zijn de voorwaarden ingaand op 1 januari 2010.
Het lijkt erop dat het inderdaad niet meer vergoed word.
Deze nieuwe voorwaarden heb je toen die tijd bij je factuur hebben moeten ontvangen. (ik in ieder geval wel)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 13:30

Nitouche: het zullen de nieuwe voorwaarden zijn! Ik krijg (bijna) elke keer bij de factuur een brief dat de verzekering schraler wordt, maar ik heb dit over het hoofd gezien. Balen. Je gaat je afvragen waar je voor verzekerd bent, want er lijkt tegenwoordig meer niet dan wel verzekerd te zijn. :( Maarja, uit de verzekering halen durf ik ook weer niet, ik ben bang dat ik het over m'n paard ga afroepen! Net zoals ik niet durf te stoppen met de postcodeloterij, want stel....... :D

Breghje: ik ben niet overgestapt naar een ander pakket, ik denk dat Nitouche met haar vinger op de zere plek drukt!

Dank voor jullie reactie!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:36

Elsje, ik ben het met je eens hoor, ik heb het net ook nog even doorgelezen (vooral dat artikel 41) en ik zit er ook aan te denken om een klasse lager in de verzekering te gaan. Ik betaal nu bijna 600 euro aan verzekering, dan komt er nog een 150 euro bij aan eigen risico, dus je moet al een dikke 800 euri aan kosten hebben wil je je verzekering er nog een soort van uit hebben. Nu is EFO een fijne maatschappij vindt ik, maar toch.... Het is en blijft veel geld.

Nitouche bedankt voor de wakeup call! :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:44

Ik heb ook zoiets met de EFO gehad ivm mesotherapie. Want dat heet -therapie en dus wordt het niet vergoed... Als ik dus nog eens zoiets heb laat ik de dierenarts wel op de rekening zetten dat hij de rug heeft ingespoten... 8)7

Dierenarts was er trouwens vrij pissing over, maar na een paar keer bellen en moeite doen was ik er eigenlijk een beetje klaar mee...