Mijn paard staat sinds oktober bij mij aan huis samen met een ander paard, ze kende elkaar hiervoor nog niet.
Ze staan overdag buiten met de mogelijkheid om een grote stal in te gaan. 'S nachts staan ze nu nog binnen.
In het begin ging dit best goed, later zag ik dat mijn paard kale plekjes en sneeen kreeg. Ik kwam erachter dat het andere paard haar bijt.
Dit is een tijd zo doorgegaan, de laatste maand kwamen er geen plekjes meer bij maar afgelopen twee weken heeft ze weer een oppervlakkige snee op haar schouder, een diepere snee en kale plek op haar achterhand erbij gekregen.
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen. Sommige sneeen zijn echt open en ze "rent" weg als het andere paard in de buurt komt. Ook is ze zelf soms echt boos en chaggerijnig naar hem toe.
Wat zouden jullie hier mee doen?
Ik zal wat foto's plaatsen om een idee te geven hoe het er uit ziet. De foto's zijn van ongeveer 3 weken geleden, de nieuwe plekjes zijn dus niet zichtbaar.

De grote plek is veroorzaakt doordat ze langs de muur is geschaaft met waarschijnlijk het naar buiten "rennen"
en anders misschien een ander maatje zoeken ? mensen vinden elkaar nou eenmaal ook niet allemaal aardig