Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

HorsesWoman schreef:[OPG] Pony omgeslagen van braaf naar bijna gevaarlijk*update p2*
zelfde probleem gehad,dus mischien heb je hier wat aan.
en je kan altijd pb&.
Dit helpt denk ik wel
funnyhorses schreef:Ik denk dat de haf ergens iets verschrikkelijks heeft meegemaakt met longeerwerk.
Paard associeert het longeren als een bedreiging.
Het longeren moet opnieuw in combie met grondwerk.
Probeer het eens met veeeeeeeel belonen,laat de pony een half rondje lopen in stap en dan terug komen naar jou(vraag hem terug),geef een beloning en begeleid het dier weer terug naar de cirkel.
Zo bouw je dat op,het moet een leuk iets worden en geen dwangmiddel.
Doe het in het begin ook niet langer dan 10 minuutjes,stop op het moment dat ie het goed gedaan heeft,en weer heeeeeeeeel goed belonen!!!
Laat zowiezo de zweep weg die is nergens voor nodig en maakt het communiceren alleen maar lastiger.
Tigra_ schreef:Misschien is het verstandiger om het dier naar een trainingstal te brengen en dat ze daar met hem aan de slag gaan of iemand die aan huis komt. De verhoudingen liggen duidelijk niet goed en zo te lezen wordt het een beetje te gevaarlijk en zijn jullie daar nog niet ervaren genoeg in. Door een professioneel iemand in te schakelen en daarna met begeleiding lijkt me de beste optie.