Ik wil iets aan jullie voorleggen
Trailers:
Nu kan je kiezen uit trailers: 1,5 paards; 1 3/4 paard en 2 paards.
En gemaakt van: hout, aluminium on polyesther en combi's hier van.
Ik weet dat veel 2 paards trailers rond de 100kg kogeldruk zitten, auto is op dit moment nog geen vraag, die komt ook nog aan de orde.
Als de trailer:
24/7 buiten staat
Uiteraard verder goed onderhouden wordt e.d. wat is dan jullie advies kwa opbouw/materialen?
Verder gaat het op 1 grote pony, neem voor het gemak 600kg (ik hou van stevig
)2 paards kan je kiezen voor de ruimte b.v, kan je naast je paard nog spullen kwijt, dan hoeft dat niet in de auto, je kan iemand mee nemen (mits auto het mag)
1,5 paards kan je kiezen om droog het e.e.a. te kunnen doen en eenvoudiger kwa voor achter een auto (minder eisen aan max. trekgewicht en hoge kogeldruk e.d.), maar je kan niet iemand mee nemen als je ergens gaat rijden bv.
1 3/4 zit er tussen in, wellicht handig met extra schot er in (heb je ook nog ruimte naast je paard)? Kent iemand dat, zo ja wat zijn de voors en tegens?
Dus wat zouden jullie doen met 1 pony en waarom juist dat?
Ik hoor het graag
P.s. Bv. de Westfalia Jupiter 18 mag 880 laden, is een 2 paards en heeft (volgens importeur, gemaild) een kogeldruk tussen de 50 en 80kg, totaal gewicht: 1800kg
Hier kan dus maar 1 pony/paard in, of je moet al kleintjes hebben, maar dat is niet van toepassing.