Toch maar eens een topic openen om te kijken of iemand anders een tip heeft
Het probleem:
De terugreis naar stal verloopt erg onrustig. Ik ben er vanavond achteraan gereden met eigen auto om te kijken wat ze precies doet. Heenreis is ze zo stil als wat en kijkt mooi rustig voor haar uit.
Terugreis begint ze te kop schudden tegen het dak, te jeuken bij haar oren en zwiept haar kont telkens naar de linkerkant (zijkant met als gevolg dat trailer en auto naar links uitzwenkt).
Zelf dachten we aan dat het huid begint te jeuken door het zweten, dus we gaan in het weekend ergens heen rijden, uitladen en weer erop om te kijken of dat beter is?
Wat we zelf al geprobeerd hebben:
Transportbeschermers af, want die heb ik nu al 2x stuk gehad maar met of zonder gaf geen verschil.
Paard extreem kort: begint nog meer kop te schudden en te stampen.
Paard langer/normaal: paard begint van voor naar achter lopen en stampt
Paard extreem lang: nog erger lopen, stampen, omdraaien naar achter etc.
In 1x remmen en vervolgens weer verder: stampt gewoon door, net alsof ze het niet merkt.
Paard krijgt geen hooi op de trailer.
Paard loopt er zonder problemen op en af en het rare is dat de heenreis geen enkel probleem is. Je merkt amper dat er een paard in staat.
Heeft iemand een idee/oplossing/tip oid?
Groetjes Monica
. Ik heb overigens nog nooit gehad dat ze in de trailer door het hooi/kuil eten een slokdarmverstopping kreeg, wel heb ik dat ooit een keer met haar gehad toen ik haar uit de wei haalde en haar zo'n paardensnoepje gaf. Daar ben ik dus niet zo bang voor.