Wat is belangrijk bij een wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseLive

Wat is belangrijk bij een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 17:01

Een eenvoudig vraag waar jullie vast antwoord op kunnen geven.

Ik ga nu voor het eerst van die FNRS wedstrijden rijden.
Dan was mij vraag: Hoe kan ik me hier het beste voor voorbereiden en wat kan ik het beste wel en niet doen tijdens de wedstrijd?

Alvast Bedankt voor de mensen die reageren :D

Scum

Re: Wat is belangrijk bij een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:28

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:22

Door jezelf goed voor te bereiden :D

Dus weten welke proef je moet rijden en wat er gevraagd wordt.
Hoe laat je moet beginnen met je proef en dan uitrekenen hoe laat je moet gaan opzadelen en losrijden :)
Bekijk de dag van te voren of je wedstrijdtenue in orden is ;)

En ga zo maar even door.... :D

Succes in ieder geval

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:26

zoals Annekeee zegt inderdaad goed voorbereiden... Verzorging van je tenue en verzorging van je paard is heel belangrijk. Daarnaast kun je voor jezelf doelen stellen; dit werkt voor mij heel goed. Een doel kan zijn; ik wil relaxed kunnen losrijden of ik wil de proef lekker voorwaarts rijden. Stel niet een doel zoals: Ik wil eerste worden of ik wil zoveel punten behalen. Dit soort doelen en daar de uitslag van is afhankelijk van anderen en heb je niet volledig zelf in de hand. Probeer het maar en succes!!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:28

Goed voorbereiden.....maar vooral plezier hebben

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:28

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:37

De grootste fout wat Anky gemaakt heeft tijdens de Landen of individuele proef op OS 2000 in Sydney was dat ze een verkeerd doel gesteld had.
Ze wilde tijdens haar proef laten zien dat ze voor goud kwam en de beste van de wereld was. En daardoor ging het fout.
Tijdens de kur op muziek had ze voor haarzelf een andere doel gesteld, namelijk haar best doen en genieten. En dat bracht haar tot Olympisch GOUD :D

Dus je doelstelling is ook belangrijk... Gewoon lekker genieten :D

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:26

Een goed humeur :D

Probeer er van te genieten ;) En een proefje rijden is niet moeilijk, je rijdt dezelfde oefeningen als tijdens de les alleen nu rijd je ze in een bepaalde volgorde.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:44

zorgen dat je papieren en entingen allemaal kloppen anders mag je niet eens mee doen.
pony netjes verzorgt bij laten lopen en jij zelf natuurlijk ook,
probeer in de proef wat vrolijker te kijken. Lachen na de jury
en je best doen meer kan je niet doen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:35

Eigenlijk zorgen dat de oefeningen van je proef thuis goed gaan, dat is op concours het halve werk. Als het paard thuis de oefeningen nog niet beheerst zal het onder spanning helemaal niet lukken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) ). Ook het proefje uit je hoofd kennen is prettig.
Zelf oefen ik (niet lachen...) de proefjes thuis in de kamer. Ik maak papiertjes van de letters en leg zo een rijbak. Ik loop dan de oefeningen en bedenk in mijn hoofd welke hulpen ik waar moet geven en zo leer ik het proefje ook goed uit mijn hoofd. Succes!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:51

Ken de oefeningen die je moet rijden en het liefst ook de proefje een beetje uit je hoofd. Wees ruim op tijd aanwezig dan hoef je niet te stressen als het programma inloopt. Gewoon lekker gaan rijden werkt het beste maar is ook meteen het moeilijkst. Ga niet rijden alsof het een wedstrijd is, je gaat aan de jury laten zien op welk niveau je nu zit en wat je allemaal al kan. Op je protocol zet de jury je verbeterpunten en die kan je dan weer gaan oefenen tot de volgende keer.