Welk merk eczeem / vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Welk merk eczeem / vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:13

Hey bokkers,

Voor een stalgenote met een klein budget ben ik op zoek naar een voordelige eczeemdeken (maat 175 - 185), welk merk raden jullie aan? ik weet dat goedkoop duurkoop is etc. Maar we moeten nu gewoon even een korte tijdelijke oplossing hebben voor haar knollie.

Daarnaast is mijn paard geen eczemer maar waar we staan hebben we wel veel last van prikbeesten. Nu is hij wel erg gevoelig voor schurende dekens, en mijn huidige vliegendeken gaat dit wel veroorzaken (of althans, daar ben ik bang voor). Wie weet hier een betaalbare oplossing voor?

alvast bedankt!

tantethee

Re: Welk merk eczeem / vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:15

hier op okst staat onder te koop voor paarden een eczeemdeken te koop ikn die maat voor 35 euro, even via de zoekfunctie zoeken dus, ik wilde deze eerst maar heb inmiddels een rambo gekregen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:15

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:17

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 13:32

Nameless: ik kan niet vinden welke je bedoeld, zoekfuctie pakt em niet. Degene die voor 45,- werd aangeboden is er niet meer in de correcte maat.

Cavaletti: dank je, is heel mooi maar eigenlijk net te duur. Zal em hoe dan ook aan haar doorgeven.

Sodeletuut: dank je, maar das me veel te veel info, vandaar mijn eigen topic.

Wat ik vergat te vermelden, ik zou voor mijn knol de vliegendeken graag met afneembare hals willen hebben.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:19

Ik heb de Rambo Sweet Itch Hoody, die is supergoed maar niet bepaald goedkoop. Ik wil je droom niet stukmaken hoor, maar die goedkope dekens sneuvelen bij bosjes (tenminste met mijn pony wel).
Als de prijs belangrijker is dan de kwaliteit zal ik eens kijken wat ik nog heb liggen aan oude eczeem dekens. Als ik er nog eentje vind mag je 'm zo hebben namelijk, ik gebruik alleen nog mijn RSIH.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:20

RGBrink schreef:
Sodeletuut: dank je, maar das me veel te veel info, vandaar mijn eigen topic.

Ik bedoelde ook niet dat je het hele topic moet gaan doorlezen, maar daar kan je je vraag stellen. :)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:04

voor vliegen en prikbeesiejs moet je gewoon knoflooksnoepjes geven zijn niet duur en helpt perfect je heb ook van die injecties maar dat moet je maar durven hahah

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 08:15

Jackiejtjj: knoflook voorkomt niet direct dat ze geprikt worden hoor... en ik heb geen idee welke injecties ge bedoeld? ben gewoon op zoek naar 2 dekens...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 08:15

Junia: graag!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:16

Ik heb een vliegendeken met afneembare hals van de welkoop/boerenbond. Van Horse&Rider geloof ik.
Is niet zo heel duur (Rond de 50 euro dacht ik) En schuurt niet bij mijn Fjord. :) Hij ligt trouwens ook als een huis, hij schuift niet zo'n eind naar achter zoals sommige andere vliegendekens wel doen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:22

De Pagony is een van de goedkopere en schuurt bij onze pony niet :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:58

jackiejtjj schreef:
voor vliegen en prikbeesiejs moet je gewoon knoflooksnoepjes geven zijn niet duur en helpt perfect je heb ook van die injecties maar dat moet je maar durven hahah

Ik heb 2 jaar dagelijks knoflookolie aan de paardjes gegeven, maar dat hielp helemaal niks!

Voor mijn eczemer heb ik de eczeemdeken van Epplejeck. Is nu in de aanbieding voor 50,-. Is vrij stevig, heeft al heel wat ruwe stoeipartijen overleeft.

hedy1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:03

divoza en epplejeck hebben er nu één in de aanbieding.
Ik gebruik die al een jaar. Werken voor mij en mijn paard goed.
Heb er twee zodat ik kan wisselen en wassen (das wel echt een must als je de zomer door wil)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:15

ja dank je ik had het gezien.. deze is inmiddels ook aangeschaft dus hoop dat we em snel binnen hebben..

thnx voor alle reacties :D

Cute_Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:43

probeer derfen is op te smeren, een natuurlijk product wat exceem tegen gaat! het stinkt zo verschikkelijk dat er geen mug meer in de buurt durft te komen, de paarden die ermee behandeld worden kunnen lekker zonder deken staan!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:52

RGBrink sorry had in mijn kast gekeken, maar de deken was vochtig geworden en gaan schimmelen. Die heb ik dus weg moeten gooien. Maar ik lees dat je al een andere hebt gekocht. Veel succes ermee :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:55

Junia schreef:
Ik heb de Rambo Sweet Itch Hoody, die is supergoed maar niet bepaald goedkoop. Ik wil je droom niet stukmaken hoor, maar die goedkope dekens sneuvelen bij bosjes (tenminste met mijn pony wel).
Als de prijs belangrijker is dan de kwaliteit zal ik eens kijken wat ik nog heb liggen aan oude eczeem dekens. Als ik er nog eentje vind mag je 'm zo hebben namelijk, ik gebruik alleen nog mijn RSIH.

Is deze deken ook wat koeler of uv werend? Vind de eczeemdekens vaak zo warm! Die van Premiere vind ik nog de prettigste stof hebben (tot nu toe dan).

laurachanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:11

mijn pony heeft last van manen en staart exceem daarom heeft ze 's zomers altijd haar pyjama(daar lijkt de deken op) aan, dat is een bruine gaat vanaf het halster tot aan de staartwortel en onder de buik dan schuurt ze haar staart en manen niet tot bijna niet af
:P 8-)

ik heb hem besteld via divoza.nl zo'n bruine exceemdeken.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:46

2005 schreef:
Is deze deken ook wat koeler of uv werend? Vind de eczeemdekens vaak zo warm! Die van Premiere vind ik nog de prettigste stof hebben (tot nu toe dan).

Of hij UV werend is weet ik niet. Hij heeft wel een lichte kleur en een wat minder 'kleffe' stof dan de bruine pyjama's. Ik merk in ieder geval wel dat mijn pony er minder onder zweet dan onder de eczeemdekens die ze daarvoor heeft gehad. Die van Premiere ken ik helaas niet, dus kan niet zeggen of de Rambo dan beter is of juist niet...

ftwanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:22

wat goed, ik wist niet dat ze ook uv werende dekens hebben!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:12

rambo hoody is een hele fijne, sterke deken. misschien kun je hem tweedehands aankomen?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:35

Ik heb een horseware en die doet het nu al 6 jaar

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:38

ik ben nog altijd opzoek naar een deken, maar kom er niet uit..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:45

goed om te weten, bedankt allemaal wij zijn inmiddels voorzien.. :D