wel of niet op strandje Bleiswijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boortjuh

wel of niet op strandje Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 09:39

Hallo allemaal,

Als je het strand op gaat staan er grote borden dat je van 1 april tot en met 1 oktober niet het strand op mag met hond of paard. of na 22:00 uur pas. Dus wel duidelijk..
Maar bij de Rottemeren in Bleiswijk heb je een heel leuk klein strandje en daar staat niets..
Daar wandel ik altijd (meerdere mensen ook) met hun paarden.
Het woord mooier weer en ik wil lekker gaan zwemmen met mijn paardjes.
Maar nu is mijn vraag weten jullie of je er dan ook mag komen na 1 april??
Er staat enkel een bord van verboden voor honden van 1 april tot 1 okto.
Buiten het terrein staat enkel dat als je het bos in gaat paarden op de ruiter paaden moeten blijven meer niet.

wie o wie weet iets??

Kijk hier bedoel ik danAfbeelding

Vippie

Re: wel of niet op strandje Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:46

Je mag zowizo niet met je paard van de ruiterpaden dus mag je ook zowizo niet op het strandje komen. Lijkt me toch vrij duidelijk ;) Dus verpest het niet voor je mederuiters en blijf gewoon op de ruiterpaden, wees blij dat we ze hebben hier in de buurt.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:16

Vippie schreef:
Je mag zowizo niet met je paard van de ruiterpaden dus mag je ook zowizo niet op het strandje komen. Lijkt me toch vrij duidelijk ;) Dus verpest het niet voor je mederuiters en blijf gewoon op de ruiterpaden, wees blij dat we ze hebben hier in de buurt.

nou dat wat je zegt over "Verpest voor mederuiters" iedereen komt hier.....en je mag best van de ruiterpaden af zolang het staat aangegeven. zoals bij de rotte mag je bij het een wel komen en het ander niet. maar over het strandje staat niets en daar gaat het om en niet of ik wel of niet op ruiterpaden moet blijven

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:19

Je mag hier NOOIT op het strandje komen, ook niet vóór 1 april, als de boswachter je ziet met paard op een andere plaats dan op het ruiterpad (ook de berm!) kun je een bekeuring verwachten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:21

Je mag in het hele bos (lage/hoge bergse bos en rottemeren, kralingse bos, zevenhuizer plas) niet van de paden, staat duidelijk op de borden. En dat iedereen het doet zegt niks.
En als je het écht wilt weten vraag je het na bij het recreatieschap (kunnen ze weer fijn hun bonusssen opkrikken met boetes _O-). Die zullen alleen hetzelfde zeggen als ik ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:31

Klopt helemaal Vippie, en veel gedeeltes van lage/hoge bergse bos en rottemeren mogen honden ook niet los lopen, dit staat aangegeven met bordjes

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:18

Die mogen wat mij betreft overal aan de lijn het hele jaar rond _O-

_simon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:29

wat ik weet mag je helemaal niet op zoon stand
maar ik ben daar nog nooit geweest dus weet niet pressies hoe het daar in mekaar zit

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:14

gek ik heb navraag gedaan bij de gemeente vandaag.
wij waren er namelijk weer en kwamen de politie tegen die het allemaal erg gaaf vonden dat we ana het zwemmen waren. Ze zeiden er niets over. Dus Gemeente gebeld. maar die zeiden zolang er niet staat verboden voor paarden mag het wel.
ik zo ja maar er staat wel begin van een pad (dus ook niet bij alle in en uitgangspaden) ruiters op de paden.
toen zie die vrouw ja de ruiter paden maar dat strandje mag je gewoon komen zolang je maar niets kapot rijd en geen hinder veroorzaakt...
dus ik ben eruit je mag er gewoon komen,.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:39

Artikel II.4 Rijdieren en vee
1. Behoudens een ontheffing van het Dagelijks Bestuur is het verboden de openbare terreinen en openbare wateren te doen betreden door rijdieren, trekdieren of vee.
2. Het in het eerste lid gestelde verbod is niet van toepassing op de door het Dagelijks Bestuur aangewezen ruiterpaden, ruiterroutes of ruiter-terreinen.

bron:

http://www.recreatiezuidholland.nl/docu ... emeren.pdf

Het gebied Rottemeren/hoge en lage bergse bos valt ook niet onder gemeentelijk beheer ;) het valt onder recreatieschap Rottemeren

http://www.recreatiegebied-rottemeren.nl/

Wat je met deze info doet is jouw keuze, ik vind het onbeschoft steeds ergens met je paard te rijden waar dit niet is toegestaan. Daarbij zijn er in het verleden vele problemen geweest in dit gebied omtrent het wel/niet op de ruiterpaden rijden. Als jij je steeds te paard op plaatsen begeeft waar dit niet is toegestaan verpest je het ook voor de honderden ander die graag van het gebied gebruik maken, én je riskeert een bekeuring.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:33

@Vivat...
denk dat ze het er duidelijk aan moeten geven dan...want het staat nergens..
en politie zei ook niets en Gemeente ook niet,.
maar onbeschoft, dat zijn we zeker niet...geloof dat een ieder wel is komt waar die niet mag komen....volgens gemeente is dit ene honden strand en mag je met paarden er ook komen na 1 april niet meer..en denk dat ze dan is goed moeten controlren daar want iedere dag lopen daar zeker hel veeeeeeeeel paarden
in ieder geval bedankt voor je info en voor zoeken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:08

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:30

Ik heb het even voor je opgezocht in de algemene verordening recreatieschap Rottermeren.

Je mag NIET met je paard in openbaar zwemwater, strandje oid:
A. Algemene bepalingen over het gebruik van openbare terreinen en wateren
Artikel II.4 Rijdieren en vee
1. Behoudens een ontheffing van het Dagelijks Bestuur is het verboden de openbare terreinen
en openbare wateren te doen betreden door rijdieren, trekdieren of vee.

2. Het in het eerste lid gestelde verbod is niet van toepassing op de door het Dagelijks Bestuur
aangewezen ruiterpaden, ruiterroutes of ruiterterreinen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:41

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:29

Klopt helemaal Vippie! Die had ik er ook al staan ;) Maar ja sommigen doen toch waar zij zelf zin in hebben....
Nogmaals de gemeente gaat niet over het recreatiegebied Rottemeren, daarover gaat het recreatieschap (de boswachters in wit+groene auto's en motoren)

En trouwens, paden die toegankelijk zijn voor paarden zijn aangegeven en door het gehele recreatiegebied staan borden waarop is aangegeven dat het niet toegestaan is op andere plaatsen te komen dan het ruiterpad (het staat er alleen beter dan hoe ik het nu beschrijf :') )

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:30

jemig wat reageren jullie bot zeg. de vraag was gewoon mag het wel of niet... nou dat weet ik nu maar ga mij nou niet verwijten wat goed of fout is bedoel ik wist het niet anders maakte ik er geen topic van..
nogmaals bedankt voor het uitzoeken,

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:24

Niet bot hoor, gewoon feiten. Kwestie van even googelen en verder kijken dan je neus lang is.
Graag gedaan, dankzij jouw topic hebben we nu ook bewijs voor mijnheer bromsnor dat we gewoon met de menwagen op de ruiterpaden mogen :D Dus jij ook weer bedankt :D

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:02

no problem. alleen ik had op google gekken maar niets kunnen vinden en weet ik veel dat het onder provinci valt. ik rijd ook met de kar en meestal ook gewoon op de ruiterpaden...

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:11

Het schijnt ook niet zo te zijn dat aangegeven hoeft te worden dat je er met paard niet mag komen: volgens 'toezicht' waar ik woon ben je als ruiter sowieso 'bestuurder' en mag je dus niet op fiets- en voetpaden komen, maar alleen op de openbare weg of op ruiterpaden. Ik heb het nooit nagezocht hoor, dus geen idee in hoeverre dit klopt ...

Dat je op dat strandje niet mag komen met je paard weet ik wel :j

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:59

je mag met je paard inderdaad niet op voetpaden en fietspaden komen, dus waarschijnlijk kan je er al niets eens op een legale manier komen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:05

biancavos schreef:
je mag met je paard inderdaad niet op voetpaden en fietspaden komen, dus waarschijnlijk kan je er al niets eens op een legale manier komen.

Het bijzondere aan de regel is dan wel dat je op veel ruiterpaden officieel ook niet kan komen :D Wij hebben hier in de buurt 1 'ruiterpad', dat pas is enkel aangesloten op wandel- en fietspaden :o?

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 11:56

@Joyrider ik ben zelf ook boa en wilde alleen ff tegen je zeggen dat niet iedere werkgever die boa's in dienst heeft, heeft dezelfde regels wat betreft toezicht en handhaven..
mar zoals ik al zei ik ben er zelf al uit gekomen. dus topic mag dicht

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:13

Het gekke is daar, sommige stukken ruiterpad sluiten helemaal niet op elkaar aan, dus dan moet je toch over het fietspad (maar dat mag niet?) Moet ik dan mn paard optillen en verderop op het ruiterpad weer neerzetten? := Ben daar ook meerdere keren vanaf de parkeerplaatsen over het fietspad naar de ruiterpaden gegaan en ookal kwamen we de 'boswachter' tegen, was er niks aan de hand. Staken elke keer alleen hun hand op (om te zwaaien).

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:26

TS heeft gebeld met de gemeente en daar haar antwoord gekregen.
Dan is het toch duidelijk en hoeven jullie toch niet met weet ik t wat voor artikelen aan te komen??

Fijn om te weten dat het strandje wel toegankelijk is dan :)
Ik zou er van de zomer ook weer eens willen gaan rijden kijken of mijn landpaard een water paard wil worden ;)

En Jibbel, wat je zegt!
Sommighe paden sluiten idd helemaal niet aan en dan moet je over het fietspad heen.
Maar ik denk meer dat de beheerders daar bedoelen dat je niet zomaar het bos ingaat, van het pad af, zodat je dingen kapot kan trappen oid.