Welk UV-werend vliegendeken raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Welk UV-werend vliegendeken raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 14:28

Het zonnetje schijnt dus het is alweer tijd om aan de zomer te denken *\o/*
Vernielzuchtige Willow heeft vorig jaar zijn vliegendeken deskundig om zeep geholpen, dus is het alweer tijd voor een nieuwe. Ik wil voor hem graag een UV-werende vliegendeken, bij voorkeur met afneembare hals en/of masker.
Het aanbod is groot, dus ik vroeg me af met welke merken jullie goede ervaringen hebben... Of juist niet.
Alvast dank!

LucianoS

Re: Welk UV-werend vliegendeken raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:58

poeh ervaring heb ik er nog niet mee maar ...

ik heb de bucas buzz off besteld is incl hals/masker/buikflap ( ga alleen de hals/deken/buikflap gebruiken)

lovelybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:05

Die van Amigo heeft een reflecterend onderlaagje, echt ideaal. Blijven ze mooi cool onder.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:29

rambo hoody :j hals is alleen niet afneembaar

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:33

Ik heb de bucas buzz off voor mijn twee oudere paarden. Is wel een fijne deken maar het halsstuk kan er niet af.
Als het heel warm is zweten ze er wel iets onder. Ik vind de buikflap niet echt heel fijn hiervan.

Voor ons jonge paard heb ik nu de Amigo bug buster besteld. Maar ben er nog niet uit of ik toch niet beter de buzz of had kunnen bestellen. Ik kijk wel even als ik hem krijg en vergelijk met de bucas buzz off. Kan hem altijd nog ruilen :o
Ik weet niet of de bewegingsvrijheid wel net zo fijn is als bij de buzz off.
Ik lees dat iemand hierboven de Amigo heeft, bevalt die goed?

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:33

De bruine van rambo.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:19

Ik heb een UV-werende (afneembaare hals en los masker) van IR gehad een hele tijd terug. Weet niet of ze nog gemaakt worden, prijs viel erg mee en de deken was vrij sterk. Maat vd deken viel alleen ruim, en de hals juist weer klein uit. Hopelijk heb je er iets aan :)

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:11

Memuska schreef:
Het zonnetje schijnt dus het is alweer tijd om aan de zomer te denken *\o/*
Vernielzuchtige Willow heeft vorig jaar zijn vliegendeken deskundig om zeep geholpen, dus is het alweer tijd voor een nieuwe. Ik wil voor hem graag een UV-werende vliegendeken, bij voorkeur met afneembare hals en/of masker.
Het aanbod is groot, dus ik vroeg me af met welke merken jullie goede ervaringen hebben... Of juist niet.
Alvast dank!

Deze is uv-werend en mag je hebben voor 50,= excl. verzendkosten
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:39

Ik heb vorig jaar een Amigo Bug rug bij Josie gekocht. Die heeft een afneembare hals.
Ik kan hem je zeker aanraden, het is een hele fijne deken! En nog niet duur ook!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:32

De Bug Rug zou ik niet nemen als jou paard ook een sloper is. Die had mijn terror paard in 1 dag naar de klote. De Rambo Protector is echter wel een erg stevige deken. Die leeft nog steeds bij mij.

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:21

ik ben fan van de bucas dekens

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:49

Amigo bug rug is echt geweldig, licht, koel en blijft super liggen :j

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:04

Ik heb deze besteld voor verzorgpaardje, Fries die in de zomer niet in de schaduw kan staan:

http://www.hefestion.nl/a-16874167/vlie ... ende-deken

Helaas geen losse hals, maar die kon ik niet vinden in dezelfde prijsklasse.

Ik twijfel nog steeds of ik wel zo'n deken op kan doen. Ook omdat ik hem niet elke avond af wil en kan doen, dus dan heeft ze hem 's nachts ook op.

Wat een gedoe toch altijd met die dekens... :o Het liefst doe ik niets op, maar ik vind het zo zielig als ze de hele dag in de hete zon staat. Vanaf hoeveel graden buiten zouden jullie deze deken opleggen? Ik dacht zo'n 25.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:05

Heb er eentje van IR is UV-werend en cooler (is trouwens te koop) met losse hals. Ben altijd jaloers over hoe koel het is onder die deken. Helaas lig deze niet lekker op mijn brede fjordenruin. En baal dus ook behoorlijk.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:37

ik ben zeeer tevreden over mijn bucas buzz off :D
mijn pony heeft hem dag en nacht om blijft goed liggen geen schuurplekken oid
top deken !

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:05

Ik heb een vliegendeken van Euroriding. Hij is ontzettend fijn, zonwerend en dunmazig. Ik heb hem nu voor de derde zomer op en hij doet het nog goed, maar begint nu toch wel tekenen van slijtage te tonen. Kleine gaatjes enzo. Maar qua prijs kwaliteit verhouding vind ik dit niet hel erg, want hij was totaal niet duur. deze heeft een vaste hals, wat ik ook prettig vind, een losse hals schuurt teveel over de manen, wat het geval was bij mn regendeken met losse hals. Helft van de manenkam kwijt en heeft half jaar geduurd voordat ik weer een hele rij vlechtjes kon maken!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:31

Ik ga dit nog even volgen, ben ook zoekende ;) .

Ik ben nu aan het twijfelen tussen een deken met of zonder hals en dan van Horseware of Bucas. Beiden kan je tenminste in een tussenmaat, 190, kopen die Koek goed past.

Ik heb al begrepen dat de Amigo Mio heel snel stuk is dus die valt af. Maar de deken hoeft ook weer niet super sloopbestendig te zijn want Koek speelt niet en geen enkel paard komt echt dicht in haar buurt. Zolang de deken maar rolbestendig is.

Over de Weatherbeeta heb ik ook al wat goeds gehoord, iemand hier ervaring?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:34

Heb vorig jaar 2 dekens gehaald van Amigo, met en zonder hals. Beide bevallen goed en kan ik dit jaar zo weer gebruiken.
Moet wel toegeven dat beide paarden geen slopers zijn en vooral blij met de koelte en rust die de dekens ze geven!