'Inzakken' rijlaarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

'Inzakken' rijlaarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:47

Hoi! Ik heb een paar Petrie rijlaarzen, en die zijn best wel ingezakt. Nou denk ik eraan om laarzenspanners te kopen. Ik vraag me alleen af of dat uitgezakte er dan uit zal gaan of niet. Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op!!
Groetjes van Eva

Johanna59

Re: 'Inzakken' rijlaarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:52

Als je na het rijden laarzenspanners gebruikt, en je rijlaarzen dus helemaal recht trek, blijven ze langer mooi. Op de knikken in het leer, willen ze vaak na veelvuldig gebruik en niet al te best onderhoud, stuk gaan. Met de spanners verleng je wel degelijk de levensduur. Maar dan wel elke keer na het rijden, huidvet en zweet van je laarzen halen. En nooit in oliën.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:43

Het zou kunnen helpen echter is het handiger om ze te lang te kopen en eventueel een hakverhoger erin te leggen zodat je er geen last van heb. Wat ook kan helpen is ze horinzontaal te leggen ipv recht op :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:47

Ja het helpt wel degelijk. Moet je wel die metalen kopen niet die van plastic want die zijn te slap. Het zal er echter nooit helemaal 'uitgaan'. Het hoort nu eenmaal bij leren laarzen. Daarom koop je ze ook altijd 1 a 2 cm te hoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:49

HAR-->RUI

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:12

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:31

Als je begint met laarzenspanners dan komen er waarschijnlijk niet meer rimpels bij. Zoals eerder al aangegeven, het inzakken hoort bij leren laarzen dus helemaal geen rimpels kan eigenlijk niet.

Esthera75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:42

Ik denk dat je dat beter vanaf het begin had kunnen doen.. Wel dnek ik dat je verder inzakken hierdoor zult voorkomen!

Deejay_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:10

XshaartjeX schreef:
Ja het helpt wel degelijk. Moet je wel die metalen kopen niet die van plastic want die zijn te slap. Het zal er echter nooit helemaal 'uitgaan'. Het hoort nu eenmaal bij leren laarzen. Daarom koop je ze ook altijd 1 a 2 cm te hoog

Ik heb wel plasticen, en ze helpen gewoon goed hoor!! Alleen scheelt het ongeveer €7. euro minder.....