onbenaderbare shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnederek

onbenaderbare shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:46

hooi,
ik heb een probleem
ik heb 5 verzorgpaarden
waarvan 4 shetlanders en 1 fjord
ze staan altijd op de wei (hele grote wei),
2 van de shetlanders zijn goed opgevoed en braaf en dus ook makkelijk te benaderen en poetsen enz.
maar de andere twee, daar is eigelijk niks mee te beginnen( twee merrie's, moeder en dochter)
als ik met wat eten de wei in kom dan komen ze wel naar me toe en willen ze ook wel wat eten.
maar zo gauw als ik ze probeer te aaien of een borstel pak om ze een beetje te borstelen dan keren ze hun kont naar me toen en galopperen ze weg
ik heb ze wel een geprobeerd in te sluiten maar dit vind ik zielig om te doen
ik zoek gewoon een vriendelijke manier om de beestjes in iedergeval te kunnen borstelen
heeft iemand tips.
groetjes Yvonne

HippoLogic

Re: onbenaderbare shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:49

Als ze wel uit je hand willen eten, zou je ze erg goed met clicker training kunnen mak maken. Zoek maar eens wat filmpjes op youtube (clicker en horse).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:50

Ik zou ze gewoon even links laten liggen. Dat heb ik ook met mijn shet gedaan toen ik hem net gekocht had. Hij vond mij doodeng en had niet genoeg vertrouwen om me in zijn buurt te laten komen,dan rende hij weg. Ik had gewoon hooi in de wei gelegd en toen ben ik veel met mijn andere 2 pony's gaan tutten. Hans kwam iedere keer wat dichterbij. In het begin heb ik hem gewoon links laten liggen, ook al stond ie naast me. Na een tijdje kon ik hem voorzichtig aaien en toen dat kon ben ik steeds wat verder gegaan. Keertje borstelen, halstertje om, voetje geven enz. Als je met de andere bezig bent veel tegen ze praten. De andere shetten wennen dan ook aan je stem en dat kun je later gebruiken als ze zelf toenadering zoeken.

mardai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:55

onze merrie was ook zo toen ze bij ons kwam,
wij sloten haar wel altijd in en dan gaven we haar wat lekkers,
en gingen haar poetsen of gewoon even aaien.
na een week kwam ze uit zichzelf omdat ze wist dat ze
wat lekkers / aandacht kreeg.