losgalopperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellissima_

losgalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:23

Hoi,
normaal gesproken als je een proef gaat rijden rij je even in draf een rondje door de ring. Mijn paard is vele malen makkelijker in galop en kan ik dan ook makkelijker laten ontspannen. Zou ik ook een rondje in galop mogen doen, met een volte erin? Of zou ik daar gezeur over krijgen?

groetjes.

Irma_Maandag

Re: losgalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:25

Doe ik ook vaak wanneer ik wat spanning wil laten afvloeien. Nooit commentaar op gehad.
Ik zou zeggen; als je het bij een stukje galop houdt, en daarna weer gaat draven.... waarom niet?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:27

in de klassen waar je gewoon eerst een rondje door de bak mag mag je alles doen wat je wilt, of je nou gaat stappen, galopperen of appuyeren :Y) de bent vrij om te doen totdat je proef begint volgens mij :j

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:20

Klopt! Je mag stappen, draven, galopperen, verruimen voltes rijden; eigenlijk alles dus. Tot je proef begint natuurlijk, dan zou ik gewoon binnenkomen in de gevraagde gang ;) Maar je hebt sowieso "recht" op een bepaalde tijd losrijden. En als je het even aangeeft bij de jury of je even 2 minuten los mag rijden, doen ze daar vaak niet moeilijk over....(toen ik met mijn jonkie begon in de B tenminste)

paardsoepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:30

Je mag inderdaad rijden in iedere gang. Daar kan niemand wat van zeggen. Maar het is niet zo dat je echt 'recht' hebt op een bepaalde tijd losrijden. Als de jury het startsein geeft, heb je nog 45 seconden en dan zul je moeten starten. Nou zal er niet op 10 seconden meer gekeken worden, maar al te vaak hoor ik de vraag van de lezer> ben je er wel klaar voor? Dat is dus niet helemaal aan de ruiter zelf. Als we bij iedere combinatie 2 minuten moeten wachten, is het secretariaat ook niet blij, want dan loopt het programma flink uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:34